X Marks The Pedwalk

Tavasz van. Nem is akármilyen. Csak úgy fortyognak a boszorkánykonyhák. Rég nem látott-halott zenekarok is leporolták a serpenyoiket. Nincs más dolgunk mint "végigvadászni" az étlapot és rendelni. Ha megengeditek a séf felhívná a figyelmeteket egy fogásra. Igaz, per pillanat nem kapható, de ki tudja...

OK, térjünk a tárgyra: X Marks The Pedwalk. Miért megint egy már nem is létezo formációról írunk? Rövid magyarázkodás. '95 körül valahol ezt mondta Rudy R. (:W:) "nézz szembe a ténnyel, az EBM halott!" Milyen igaza volt. Sajnos azóta sem született olyan zenekar, amelynek nevét a "nagyokéval" lehetne emlegetni. Jó az öreg a háznál, így szól a mondás? Bár a múltról is van rengeteg, és mi egyiknek sem szeretnénk élo példája lenni. Bovebben máskor, máshol.
Amit mindenképpen ki kell emelnünk az XMTP-vel kapcsolatban az az, hogy ok (is) ráébredtek hogy ezen a kis zenei palettán több járható út is van, konkrétan: az Abattoir-tól eljutottak a Desolation-ig, vagy ha így jobban tetszik: az érzékek helyett az érzelmeket támadták elsosorban. Reményeink szerint nemsokára exkluzív (ha szabad ezt a szót használni) hírekkel jövünk velük kapcsolatban.



AMINT VISSZATEKINTEK, JÓ LÁTNI AZ X-MARKS THE PEDWALK, ÉS A SAJÁT ZENEI KARRIEREM MÉRFÖLDKÖVEIT – ITT OLVASHATJÁTOK, HOGYAN IS KEZDODÖTT....

A természetestol a szintetikusig
Kicsi korom zongoraóráin lenyugöztek a szintetizátorok. Abban az idoben azonban – 14 éves voltam – az elektronikus hangszerek nagyon-nagyon drágák voltak. Szüleim nem rajongtak annyira a szintetizátorokért, ezért kompromisszumként elektromos orgonán kezdtem játszani. 16 éves voltam, amikor megvettem az elso szintit – a híres KORG MS20-ast.

A Pop-tól a Skinny Puppy-ig.
Ettol kezdve gyors átváltozáson, fejlodésen mentem keresztül. Eloször szintisként játszottam egy rock bandában, majd az egyik cimborámmal megalapítottuk az elso szinti-pop csapatot ("zymotic" néven; nyertünk egy tehetségkutató versenyen, melyet a városunk rendezett). Ebben az idoben indult a "Neue Deutsche Welle" (német újhullám) Németországban egy-két igazán érdekes zenekarral. Lenyugözött pl: a D.A.F. és a Kraftwerk. A Depeche Mode is akkor kezdett hódítani Németországban. Teljesen odavoltam a mono "cool" hangokért és az atmoszférikus hangtartományokért. A következo zenekarok voltak az akkori kedvenceim: á;Grumh, Front242, Skinny Puppy.

Scarecrow
1987-ben döntöttem úgy, hogy megalakítom elso zenei projektemet, az alábbi hangszerekkel: 3 szintetizátor, 1 sampler (akai x-7000) és egy dobgép. Az elso számokat egy Steinberg pro 16 programmal készítettem egy Commodore C64-esen. Megkérdeztem az egyik iskolatársamat (Jörg Böhme), hogy lenne-e kedve beszállni – így született meg a SCARECROW.

Több, mint zene
A kezdetektol azt akartuk, hogy legyen egy kialakult koncepció a zenénkben. Mindketten olyan kórházban dolgoztunk, ahol lelki-betegeket ápoltak, ezért úgy döntöttünk, hogy az emberi lélek lesz a Scarecrow-szövegek fo témája – foleg a negatív és sötét oldala. A dalokban ezoterikus és spirituális elemek is fellelhetok voltak. Néhány interjúban azt olvashatjátok, hogy mindketten tanultunk pszichológiát – sosem tanultunk, de erosen érdekelt a téma.

A szerzodés
Kihoztuk az elso demónkat (amely az „Evil Dead” címu film mintáit is használta) és 3 kiadónak küldtük el. Egy pár nap után 2 megkeresett minket, és szerzodést kínált. Volt egy különleges hívásunk Talla2XLC-tol (most is jól emlékszem rá). . . Szerzodés miatt hívtak Frankfurtba, a híres Technodrome International Label-hez.

A Scarecrow-tól a ZOTH OMMOG-ig
1988-ban jelent meg az elso kislemezünk, a "black door". Nagy sikere volt Németországban és a Benelux-Államokban. Mégis, a Scarecrow ideje lejárt. Talla úgy döntött, hogy új kiadót alapít, és kérte, hogy menjünk vele. Emiatt kellett megváltoztatni a csapat nevét. Az új elnevezést - X-MARKS THE PEDWALK - Fritz Leiber horror-története ihlette (amelyet egy Stephen King könyvben találtunk - Danse Macabre volt a címe). Álneveket vettünk fel, az enyém SEVREN NI-ARB lett, ami „brain nerves” (agyideg) visszafelé. Jörg a REGAN ERACS mellett döntött, a „Regan”–t az „Exorcist” címu film ihlette, az „eracs” pedig a „scare” (sebhely) visszafelé. Az új kiadó és egyben a zenei otthonunk egy idore, természetesen a híres ZOTH OMMOG volt, Talla2XLC kiadója.

Az elso lépések
Az xmtp debütáló kislemezének /ARBITRARY EXECUTION/ kiadása után készítettük el az elso klub-számunkat (egyben második kislemez), amely a DANGER címet kapta. Szintén kiadtuk CD DISEASE CONTROL-ként, egy bonus-track-kel, amelyet az elso és egyetlen xmtp-video „erosített”. A DANGER után vettük fel és adtuk ki az xmtp minden idok legütosebb zenéjét - ABATTOIR (12" és 5" CD). Ezt az elso teljes hosszúságú album követte /FREAKS/ majd eljött az ideje az elso turnénak is (néhány koncert Németországban és egy koncert Budapesten, Magyarországon). A turné speciális kiadványaként megjelentettük a 12"/5" CD CENOTAPH-ot. Ez jelentette az xmtp elso fontos korszakának végét....

Új jövo
Az X-Marks the Pedwalk fontos láncszemmé avanzsált a világ elektronikus zenei palettáján, azonban Reagennek és nekem másféle elképzeléseink voltak a zenekar jövojét illetoen. Így döntöttem el, hogy egyedül folytatom tovább, csak a zenére – ami a foglalkozásom – koncentrálok. Szabadon és másoktól függetlenül szerettem volna zenét szerezni. Befejeztem tanulmányaimat a Münsteri Egyetemen, megalapítottam a T.G.I.F.-Studiót (Thank God It´s Friday azaz Istennek Hála Péntek Van) és Reagen kilépett.

Új tag
Öcsém - Thorsten – megalakította zenekarát /DELUGA/, és az elso demójukat a T.G.I.F. vette fel. A DELUGA másik tagja és vezeto vokalistája a korábbi barátnom Stefanie volt (Ti ESTEFANIA néven ismerhetitek). Thorsten és én jól mulattunk, miközben különbözo ötleteket és koncepciókat találtunk ki és valósítottunk meg, ezért döntöttem: Thorsten lett az xmtp második tagja. Az álneve RAIVE YARX volt (a „Raive” egyszeru keresztnév, ami akkor jutott eszébe, „Yarx” pedig az „X-Ray” (röntgen) visszafelé.

A Munka Gyümölcse
Az elso együttmuködésünk a THE TRAP kislemez volt a HUMAN DESOLATION címu albumról- a legsikeresebb albumunkként tartjuk számon. Újabb turné, újabb kislemez /PARANOID ILLUSIONS/. A harmadik albumunk /THE KILLING HAD BEGUN/ és németországi turnénk után nem sokkal, a Zoth Ommog kiadta az elso Best-Of-Válogatást, amely az AIRBACKTRAX címet kapta – rajta a híres ABATTOIR Razormaid-Mix.

Új utak
Az 1995-ös FACER címu kislemezünkkel radikálisan megváltoztattuk zenei stílusunkat. Techno-Dance-et és Crossover-Industrial-t vegyítettünk EBM-elemekkel. Elso nekifutásra nagy megdöbbenést jelentett mind a rajongóink, mind pedig az elektro „színtársulat” számára (sokaktól kaptunk negatív visszajelzést) no de „aki haragszik, megbékél”. A FACER siker-számként szárnyalt (4. lett a német alternatív listán). A FACER után adtuk ki a negyedik albumot – MESHWORK – a német rajongóktól ugyanaz a reakció, de hatalmas siker Európán kívül.

Az USA-ban ekkoriban nagy sikereket arattunk, de sosem volt idonk arra, hogy turnézzunk is a kontinensen – noha a rajongóink mindig is várták és kérték a koncerteket. Az xmtp mellett mindig volt valami más jellegu projektem, ekkor kezdtem támogatni a kommersz zenei produkciókat – nagyobb siker nélkül. A motiváció, hogy idot és pénzt fektessek zenébe, egyre kisseb és kisebb lett.

A zenei karrierem vége …
… a DRAWBACK címu xmtp album volt, ami az én személyes kedvencem. Minden megmaradt eronket és energiánkat beleadtuk, de a rossz promóció és a hiányzó turné miatt nem volt nagyobb sikere, mint az elozoeknek. Még a T.G.I.F.-Studióval kapcsolatos terveimet is kitoltam, de az új munka egyre fontosabb lett számomra. A legutolsó ténykedésem a T.G.I.F.-nél egy PAX album kiadása volt - "high speed digital spirit processing".

Zenei karrierem véget ért 1997/1998-ban, foglalkozásom megváltozott. Ennek rengeteg oka volt: elszállt a „zene varázsa”, az elektro zenei színtér nem volt többé az otthonom, annak ellenére, hogy sok idot töltöttem itt (sok embert, sokféle zenét és céget ismertem meg...)
A másik oldalon ott volt a családom – több idot szerettem volna velük tölteni.

Új jövo
Manapság az egyik ebusiness-cégnek vagyok a tulajdonosa és egyben ügyvezeto igazgatója. ESTEFANIA a feleségem. Két fiam van, Lennard és Luis. Németországban élünk, Münster mellett. Nagyon boldog vagyok mind az új üzleti,- és a magánéletemben, noha a múlt gyakran eszembe jut (a hosszú, stúdióban töltött napok, orült és érdekes emberek, koncertek stb…)

Az "Experiences" a Dying Culture utolsó visszatekintése, egyben hosszú ido óta az elso zenei jel. Bár a T.G.I.F.-studiót teljes egészében eladtam 1999-ben, új zenei infrastruktúrát kezdtem teremteni magam körül, és talán közeli a nap, amikor új számok írásához is erot érzek majd...


SPECIAL THANKS: mek-lod

irodalom: xmtp.de
translated by: Agostino

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu