Lost Signal interjú

Mindenre fény derül: InterjúCharles Rehill-lel.

Az új évezred beköszöntének éjszakáján történt egy philadelphiai industrial klubban, hogy Isaac Glendening (Cesium_137) bemutatta Charles Rehill-t Tom Shearnek, az Assemblage 23 szülőatyjának. Mivel Shear már akkor ismert volt, mint az audio hanganyagok felvételeinek mestere, Rehill rögtön kikérte a véleményét készülő új projektjével kapcsolatban. Rehill éppen a keverés kezdeti stádiumában volt, amikor Shear felfigyelt a szinte természetfelettinek tűnő dalszövegekre, és elvállalta Rehill első EP-jének, a Commandnak a producerelését. Ekkor született meg tulajdonképpen a Lost Signal.


Az első lemez rögtön felkeltette az akkor még gyerekcipőben járó, Calgary székhelyű kiadó, az Inception Records érdeklődését, amely elsősorban az indie zenékre specializálódott. Miután 2001-ben Rehill leszerződött hozzájuk, megjelenhetett az első album, a Catharsis, amelynek a kritikusok is elismeréssel adóztak. Abban az időben nagyon beindult a future-pop vonal, így nem volt véletlen, hogy azok, akik a VNV Nation, az Apoptygma Berzerk és a Covenant zenéjét hallgatták, gyorsan megszerették a Lost Signalt is. Azt, hogy a future-pop tartósan megveti-e a lábát napjaink zenei irányzatai között, avagy eltűnik a könnyűzenei világ süllyesztőjében, még nem lehetett tudni. A rajongók kiéheztek egy újabb Lost Signal albumra, egyre nagyobb volt a várakozás. Egyre mélyebb is lett viszont a hallgatás az Inception Records részéről mind a Lost Signal, mind más előadók ügyében. A lemezkiadások sorra lettek bizonytalan időre elhalasztva, ami gondolkodóba ejtette a közönséget, hogy vajon lesz-e még valaha újabb Lost Signal album.

Az Inception Records 2004-ben csődöt jelentett, amely azzal, hogy a tulajdonjogot továbbra is követelte, megakadályozott jónéhány előadót abban, hogy kiadhassák saját lemezeiket. Részben az Inception által okozott helyzet miatt is, de a projekt teljesen vakvágányra futott, mondhatni megszűnt létezni.

2005-ben viszont Rehill már egyértelműen túljutott azokon a személyes problémákon, amik miatt korábban zátonyra futott zenei pályája, majd stúdióba vonult, hogy felvegye az új anyagot. A felvételeket több lemezkiadónak is elküldte, hogy aztán végül kikössön Tom Shear kiadójánál, a 23db Records-nál. Ezúttal azonban már elég öbizalma volt ahhoz, hogy teljesen egyedül vegye fel az új albumot, így 2006-ban megjelent az Eviscerate.

A következőkben a ReGen Magazin Charles Rehill-lel készített interjúját olvashatjátok a múlt dolgairól és az új albumról.

Mi volt a két lemez kiadása közötti hosszúszünetnek az oka? Az úgymond személyes problémák után hogyan találtál vissza az elveszett útra, ami a Lost Signal-hoz vezet? Beszélnél egy kicsit arról, hogy mi történt veled az elmúlt időszakban?

Rehill: A legegyszerűbben talán úgy tudnám megfogalmazni, hogy egyenesbe jött az életem. Zenész vagyok, és valószínűleg még az is maradok egy jódarabig. Zenélni nem egy kifizetődő foglalkozás, így amíg komolyabb sikereid nincsenek, addig tulajdonképpen csak szenvedélyként űzöd. Amikor a Catharsis megjelent, még sokkal fiatalabb és tapasztalatlanabb voltam, és a zenélés életem más területeit negatívan befolyásolta. Indulótőke, vagy bármilyen anyagi támogatás nélkül szinte lehetetlen a megélhetésedet csak a zenéből biztosítani. Amint lehetőségem volt egy új stúdiót építeni és időt szentelni a zeneszerzésre, egyből visszatértem a Lost Signallal elkezdett útra.

A magánjellegű problémáim visszaköszönnek a zenéimben. Az érzéseket nem kell valamiféle drámai eseményhez kötni csak azért, hogy a hallgatóazonosulni tudjon vele. Ha minden egyes dalhoz magyarázatot és értelmezést adnék, azzal esetleg csalódást keltenék egyes hallgatókban amiatt, mert számukra az adott dal más jelentést takar. Nem az a fontos, hogy mi adta az ihletet, hanem az, hogy a zene mire inspirálja az embereket.

Az Eviscerate eredetileg a Catharsis-hoz készült volna, mint EP. Hány szám került volna fel az akkori lemezre a mai Eviscerate-en találhatószámok közül?

Rehill: Az akkori anyag nagy részét félredobtam, de néhány eredeti ötlet nyomai megtalálhatók most is az albumon. Egyébként nem éreztem úgy, hogy a Catharsis-hoz kellene még egy EP-t is készíteni, mert úgy gondoltam, hogy egy új album jelentenéigazán az előrelépést. Ahogy végeztem az új anyag felvételével elérkezett az idő, hogy "nevet adjak a gyereknek", visszatértem az eredeti ötletemhez, mert szerintem ez fejezi ki legjobban érzelmeimet. Így lett az album címe Eviscerate.

A Catharsis c. lemezednek Tom Shear (Assemblage 23) volt a producere. Honna ered a barátságotok, illetve a kettőtök közti zenei együttműködés?

Rehill: Tommal még évekkel ezelőtt találkoztam, körülbelül abban az időben, amikor ő a Gashed Records-hoz szerződött Philadelphiában. Mivel neki hihetetlen érzéke volt a hangmérnöki és produceri munkákhoz, folyton hozzászaladtam, és nyaggattam kérdéseimmel - tanácsait kérve. Amikor a demo EP-met először kevertem, Tom eljött hozzám, és felajánlotta segítségét, hogy elvégezzük együtt az utolsósimításokat.

Amikor az Inception Records-hoz szerződtem, felkértem Tomot, hogy segítsen felvenni a lemezt, egyrészt, mivel még tapasztalatlan voltam e területen, másrészt mert az én technikám nem lett volna elég ahhoz, hogy egy igényes anyagot adjak ki a kezeim közül. Az album megjelenése után nem sokkal Tom Seattle-be költözött, de e-mailben később is tartottuk a kapcsolatot.

Az Eviscerate c. albumod a Tom Shear által alapított 23db Recordsnál jelent meg. Milyen célokat szeretnél megvalósítani ennél a kiadónál?

Rehill: Miután megkaptam az Eviscerate masterelt anyagát, elküldtem minden általam megbízhatónak és jóhírűnek tartott lemezkiadónak. Mondanom sem kell, túlságosan nagy érdeklődést nem mutattak irántam. A kiadók jelen helyzetében, amikor egyre csak esnek a CD eladások, nehezen vállalnak be az enyémhez hasonlóbizonytalan jövőjű projektet. Túl nagy vele a kockázat. A felvételekből elküldtem egy példányt Tomnak is, aki miután meghallgatta, felajánlotta, hogy kiadja a lemezemet a frissen alapított kiadójánál, a 23db Recordsnál. Nem gondolkodtam sokat az ajánlatán. Tom Shear egyike a legkedvesebb és leghitelesebb embereknek, akikkel valaha együtt dolgozhattam.

Első szerződésed a kanadai Inception Records-hoz kötött, ahol a Catharsis c. albumod lett kiadva. Közel egy évvel azután, hogy a kiadóúj albumok és EP-k közeljövőbeli megjelenését adta hírül olyan házon belüli együttesektől, mint a Flesh Field, Individual Totem és a Cymotec, a kiadóegyszer csak eltűnt. Milyen tapasztalataid voltak a kiadóval kapcsolatban, illetve tudsz-e nekünk valami plusz információval szolgálni annak megszűnését illetően?

Rehill: Sokkal többet én sem tudok hozzáfűzni, mivelhogy még a saját ügyemről sem tudok szinte semmit. A Catharsis-ért például egy fillért sem nem kaptam az Inception-től, azzal sem vagyok tisztában, hogy jól fogyott-e a lemez vagy sem. Azt tapasztaltam, hogy többnyire tetszett az embereknek, de hivatalosan erről semmiféle visszajelzés nem érkezett a kiadótól. Annyit tudok, hogy az európai licenszpartner fizetett minden egyes példányért, amit a kontinensen eladtak, mindenesetre a befolyt összeget az Inception kisajátította. Rengeteg ígéretet kaptam telefonon, és közben próbáltam ezeket a dolgokat úgy kezelni, hogy a közönség mindebből semmit se vegyen észre. Egyébként már négy éve annak, hogy utoljára ez ügyben e-mailt kaptam, és kissédühítő, amikor rejtélyes módon az Amazonon keresztül még mindig kaphatóa lemezem, ugyanakkor azóta sem kapok egy fillért sem azoknak az értékesítéséből.

A kritikusok és egykori lemezkiadód future-popként jellemezte azt a stílust, amit képviselsz. Tudom, hogy nem szereted ezeket a műfaji besorolásokat, de az olyan együttesekhez valóhasonlítás, mint a VNV Nation, megkerülhetetlen. Te magad hogy határoznád meg a helyedet a zenei társadalomban?

Rehill: Ha ez a zenei társadalom egy hatalmas épületként állna egy forgalmas utcán, én éppen egy kávézóban ülnék valahol az utca legvégén. Évek óta nem voltam tevékeny része a közegnek, nem jártam klubokba, koncertekre, és nem voltma aktív részese egyetlen fórumnak sem. Nem érdekel, hogy milyen irányzatot húznak rám, future-popot, ebm-et, vagy industrialt. (Hallottam ennél sokkal durvábbat is.) Egyszerűen elektronikus zene. De a VNV Nation-höz valóhasonlításról még nem hallottam az új album kapcsán.

Tanulmányaid között szerepelt a kommunikáció, tömegkommunikáció. Közelinek érzed magadhoz ezeket a területeket?

Rehill: Csupán pénzkidobás, energia- és időpocsékolás volt az egész. Egyébként is a zeneszerzéssel voltam elfoglalva az utóbbi néhány évben.

Be fogod mutatni élőben is az új albumot?

Rehill: Igen, szeretném, bár lehet, hogy beletelik még egy kis időbe, amíg a turnét útjára nem indítom. Mivel a Lost Signal egyszemélyes projekt, szereznem kell magam mellézenészeket, hogy betöltsük a színpadot, ugyanakkor itt is szembe kell nézni bizonyos változásokkal, ugyanis Isaac a Cesium_137-ből nemrég apa lett, és maga a Cesium is túlnőtt azokon a kereteken, amiket Isaac valaha is el tudott képzelni. Valószínűleg nem lesz egyszerű ismét egy olyasvalakit találni, akiben annyi elszántság lesz, mint amennyi benne volt. A 2007-es év elején talán fellépünk egy-két helyen az USÁ-ban, de egyébként ahováhívnak, megyünk.


Forrás: www.regenmag.com

Kapcsolódólink: www.myspace.com/lostsignalmusic









©Machinemusic.HU . Minden jog fenntartva.

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu