[:SITD:] - "Kirázni a dühöt”

"A bennem élő szörnyeteg gyenge és törékeny rácsok közé van zárva."-énekelte Johnny Cash egykor. Ez az állati oldal is fő téma, megvizsgálva a német [:SITD:] legutóbbi albumát, a Bestie:Mensch-et.

Áttörést jelentő Coded Message: 12 korszakuk számmisztikájából kilépve, a Ruhr-i trió afelé a téma felé mozdult, hogyan nyilvánul meg az állat és az ember harca a szívben, azon a ponton túl, ahol az emberiség igazságai az idő múltával egyedire csiszolták kemény electro és dark pop keveréküket.

"A Bestie:Mensch új korszakot nyit"- jelenti ki a szövegíró Carsten Jacek. A további társszerzőkkel, Frank D'Angelo-val és Tom Lesczenski-vel a SITD kész megmutatni, mit értenek mestermű alatt: egy albumot, amely nem fogalmazza újra a hangzásukat, de egyúttal megkérdezi a hallgatóságukat, ez-e a valódi világ, amiben mi igazán élni akarunk? (Vlad McNeally interjúja beljebb ...)

SL. Ha jól tudom, az utolsó albumotok (Coded Message: 12) meglepett benneteket a sikeres kifejezőkészségével. Miért fordultatok el mindettől a Bestie:Mensch kapcsán?

C. Nem feltétlenül volt így. A Coded Message: 12 visszajelzései meghaladták a várakozásainkat, de nem éreztünk semmilyen nyomást. Azt határoztuk el a beleépített elképzelésekkel kapcsolatban, hogy a közönségünk lássa azokat a valós dolgokat, amiket a múltban nem. Nagyon ambiciózusak vagyunk, és azt gondoljuk, meg fogunk felelni ezeknek az elképzeléseknek. Ahogy a németek mondják, "tanulj meg járni, mielőtt futnál", így mi is próbáljuk lépésről lépésre teljesíteni a terveinket és a kötelességeinket. Úgy érezzük, a Bestie:Mensch egy lépés volt a jó irányba a jó időben.

SL. A Coded munkálatai közben Carsten megidézte Tom techno -érdeklődéseit, hogy beleszivárogtassa a munka bizonyos periódusába. A Bestie:Mensch idején milyen hatásokat tudtatok beépíteni a hangzásotokba? Hogy jutottatok el először ehhez a zenei stílushoz, és hogyan változott a SITD hangzásban, valamint motiváció terén a kezdetek óta a '90-es évektől?

T.: A hatások mindennaposak egy számban, vagy egy albumon, vagy bármin. Mondható, hogy a mi zenénk három fő sarokkövön nyugszik: a korai '80-as évek New Romantic/Wave-e, amin felnőttünk tinédzserként, a későbbi '80-as évek EBM hangzása, pl. a Nitzer Ebb és a Front 242, valamint a '90-es évek tánczenéje. Rengeteg fantasztikus művész van minden stílusban, pl. művészek a Dark Electro és indusztriális színtéren kívülről, mint Trentem?ller, DJ Tiësto, Moby, The Prodigy, The Editors vagy éppen Johnny Cash. Mi csak felszedtünk pár hatást a kedvenc bandáinktól és művészeinktől, és csupán egységessé pofoztuk őket a személyes szájízünk szerint, de sohasem akartunk szándékosan megpróbálni úgy szólni, ahogy mások. A fontos dolog a szűrő, amit használsz, vagyis a saját személyiséged, hogy nézz körül a világban magad körül. Ami átjön ezen a szűrőn, mindig színesebb lesz azáltal, hogy az egyéni karaktered alakítja.

SL. A Bestie:Mensch- et megelőzően, ez a nyár a split Ep megjelenéséről szólt, amely összefogás köztetek és Painbastard közt zajlott, és a Klangfusion címet viseli. Hogy jött létre ez a szokatlan kiadvány, és milyen speciális rokonságot éreztek Painbastarddal?

T. A Klangfusion egy exkluzív keveréke a két új MCD-nek a SITD-tól ('Kreuzgang') és Painbastardtól ('Nyctophobia'), amely dupla csomagos kiszerelésben jelent meg. Ez étvágygerjesztőként szolgál az új albumunkhoz, a bestie:Mensch-hez, és Painbastard Borderline-jához, valamint közben ez egy briliáns felvezetés a 2007-es Bestie:Mensch Európai Turnéhoz- kiegészülve Painbastarddal és Destroiddal, mint speciális vendégek. Találkoztam Alex P.-vel a Painbastardból a Moritzbastei-en Leipzigben, Németországban néhány évvel ezelőtt. Volt egy jókedvű beszélgetésünk, és azóta a bizonyos nap óta még mindig kapcsolatban vagyunk. Nagyon becsüljük őt és meg is kerestük a turné előtt, ami Gubenben indul 2007 szeptember 22-én. Szeptembertől decemberig majdnem 20 bulit fogunk lejátszani Németországban, az Egyesült Királyságban, Dániában, Svédországban és Norvégiában.

SL. Vissza a jelenhez, halványan emlékszem, hogy a Zog Ommog egyszer bejelentett egy lehetséges közös felvételt a SITD-al- korrekt ez az egész dolog?

T. Mi sosem szerződtünk közös felvételre a Zog Ommoggal. 1999-ben volt esély rá, hogy megtegyük, de ahogy azt egy fejes mondja, a financiális szituáció a kiadó számára bizonytalan volt. Jó pár jó hírű, de kétkedő kiadó érdeklődött a szerződtetésünk iránt. Végül 2002- ben volt egy találkozónk Adrian Hatessel, az Accession Records főnökével, és arra jutottunk, hogy együtt dolgozunk vele. Ezen pár év után úgy gondoljuk, hogy egy jó döntést hoztunk. Ez egy olyan kapcsolat, ami barátságon és tiszteleten alapul.

SL. A Coded Message album egésze elég határozottan spirituális témájú, főleg az olyan darabokban, mint a 'Relief' és az 'Ascension'. Ellentétben több más indusztriális kiadvánnyal, az üzenet eléggé pozitívnak látszik, tehát elgondolkodtat- milyen mértékben hat a személyes spiritualitásotok a zenétekre és az üzenetre, különösen a Bestie:Mensch ügyében?

C. Igazad van. Az 'Ascension egy halálközeli élményről szól, a 'Relief' pedig a jólétről és a vigasztalásról. A Bestie:Mensch-el kapcsolatban, hallgasd meg az olyan dalokat, mint a 'Direction:North', 'Telepathic', vagy a 'Reincarnation', és meg fogod találni a spirituális tartalmat. Nem támogatunk semmilyen vallást. Megvan a magunk spiritualitása, a saját nézetünk az univerzummal kapcsolatban, és hogy ez hogyan működik. Mi tiszteljük a vallást és csodáljuk, ahogy a vallás motiválja az embereket, de mi motiváltabbak vagyunk, mint ezek a hívők és a tradícióik, és mint azok a szociális eszközök, amiket ettől kapnak. Mi erőteljes élményekben részesítjük a közönségünket, és ha ez működik nálad, és segít neked, az óriási tud lenni!

SL. A Coded Message után elég alapos turnét csináltatok Európában, egészen elmentetek Észak-Oroszországig. Milyen élmény volt ez a turné, és történt- e valami incidens vagy volt-e olyan történés, amire évek múlva is emlékezni fogtok?

T. Szeretünk élőben játszani és valóban élveztük az utolsó turnénkat. Semmihez sem hasonlítható állni a színpadon, és látni milyen reakciókat vált ki a közönségből a zenénk. Ez mindig megborzongat bennünket, nem számít hogy egy nagy fesztiválon játszunk vagy egy kis klubban. Ez egy csodálatos érzés, hogy megoszthatod az élményeket a közönséggel, adsz valamit és vissza is kapsz. A koncertjeink után lemegyünk a közönséghez és rengeteg emberrel beszélgetünk, mert fontos számunkra, hogy tanuljunk valamit tőlük arról ahogy élnek, a kultúrájukról és egyéni életmódjukról. Például Oroszországban nagyon jó időket éltünk át. Sokkal több ember jött el a bulikra mint amennyit elképzeltünk, és teljesen elsöprőek voltak a reakcióik. Ezek a pillanatok sosem fognak elveszni…

Eredeti cikk: SIDE-LINE
Fordította: Pixi
Thanks: Gunhead

SITD honlap: http://www.sitd.de/

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu