Lapozás:

  1 | 2 | 3 | 4 | 5 Következő

HALO EFFECT interjú

A 2001-ben alakult olasz HALO EFFECT fennálása óta már három albumot, jópár maxi kiadványt és remixet tudhat maga mögött. Stílusukban változóan - és egyre kifinomultabban - keverednek a synthpop, electropop, és darwave elemek, koncertjeik alapján egyre népszerűbbek a műfaj rajongói körében is.
A "Recoding" névre hallgató harmadik HALO EFFECT stúdióalbum december 7-én jelent meg az EK|Product kiadónál. Ennek aprpójából készítettünk egy interjút a zenekarral ...

- Majd kétéves kihagyás után tavaly decemberben jelent meg a harmadik albumotok a "Recoding". Hallgatva az új számokat, kidolgozottabb lett a zene, és fejlődött az ének is. Minek tudható be a fejlődés?
- A „Recoding” három év kemény munkájának eredménye, és ez alatt az idő alatt elég sok minden megváltozott. Először is, leszerződtünk az „EK|Product” kiadóval, akik megadták számunkra a lehetőséget, hogy együtt Dolgozzunk Mika Rossival. Az ő keze munkája van az új hangzásban, így vált lehetővé, hogy az új lemez elérje azt a szintet, amit a legtöbb európai banda magénak tudhat, beleértve a vokálok különleges hangzását is.

STRAFTANZ interjú

A STRAFTANZ öniróniát nem nélkülöző, pimasz ördögfiókák egylete. Elég egy pillantás az albumcímeikre, a dalszövegeikre, vagy a díszleteikre (pattogatott kukorica halálfej, kukoricacső kézigránátokkal körítve) és igazolt a fenti tézis. A VNV NATION Automatic turnéját velük karöltve vitte véghez, ennek egyik állomása - mint ismeretes -, Budapest volt múlt kedden, ekkor készült az interjú. Óriási fazonok, még mikor látszólag ártatlanul ücsörögnek egy kanapén is égetnivalóak, de maradéktalanul pozitív energiát dobálnak mindenkihez.

Nektek milyen volt a koncert?
Egész jó. Nem ismernek minket Magyarországon, mégis eljöttek és élvezték a showt. Ha csak egy ember is jól érzi magát, mi elégedettek vagyunk. Ha vannak olyanok, akik csak bornírtan bólogatnak a falnál, rögvest lemegyünk és rúgunk. 

Pouppée Fabrikk: Hail Jägermeister!

A decemberi BIMfest egyik vendége a svéd EBM készlet, a Pouppée Fabrikk lesz idén. A kora kilencvenes években indultak a DAF és a Nitzer Ebb találkozásának erőteljes kiadásaként, a Pouppée Fabrikk olyan albumokkal rukkolt elő, mint a 'Rage' és a 'Portent', melyek klasszikusnak számítanak a műfajukban.  Később gitár úr is bemutatkozott, ami néhány crossover lemezt eredményezett. Most 7 év csend után visszatértek, egy folyamatban lévő új 'old school' albummal, és készen állnak arra, hogy lezúzzanak mindenkit a színpadról. Leif Holm billentyűst utolértük egy beszélgetés erejéig.

Mindig is imádtam a Pouppée Fabrikk zenekarnevet, de van tulajdonképpen jelentése?

A Pouppée Fabrikk név 1987-ből való és egyáltalán nincs jelentése, egyszerűen csak a bandánk neve. Ahogyan most íródik, az egy barátunk hibájából fakad. Az eredeti név Poupé Fabrikk volt, a francia (Poupé) és a norvég (Fabrikk) kombinációja. Andreas készítette az első posztereinket 1988-ban és Pouppée Fabrikknak írta el, ez nekünk tetszett, és attól fogva így írjuk.

7 év szünet után döntöttetek úgy, hogy ideje visszatérni. Mi váltotta ki ezt az elhatározást?

Henrik (Björkk), Jouni (Ollila), Jonas (Aneheim) és én ugyanazon az esküvőn voltunk, arról beszélgettünk, hogy csinálunk egy utolsó kört a Pouppée Fabrikkal, így hát megtettük. Jouninak túl sok projektje futott, ezért nem csatlakozott hozzánk, ezért Christiaan (Riemslag) a CAP-ből lépett a helyére.

MONOLITH interjú

Nagy horderejű dolog elektronikus hangokat átfolyatni az agyadon.

A nagyszerű belga produkciók egyike, a Monolith volt az idei Shadowplay Festivalon. Eric Van Wonterghemmel beszélgettünk a Monolithről, az ő remek indusztriál projektjéről. 

Hát helló Eric. Legtöbb olvasónk Dirk Ivens cimborájaként ismer, aki az Absolute Body Control és a Sonar tagja, de te állsz a különbejáratú projekted, a Monolith mögött. Jellemeznéd a zenét?

Nos, ez fura indusztriál zene: tribal elemeket, ambient atmoszférákat kombinálok torzított ritmusokkal, mégis strukurális koncepcióban dolgozom, hogy minden egyes számmal valamiféle érzést vagy fantáziát hívjak életre a hallgatóság elméjében, ahelyett, hogy végtelen ütem, zaj vagy hangtér keletkezzen.

THE PAIN MACHINERY interjú

„Még mindig szeretjük a zajt és a káoszt, még mindig jelen is vannak a zenénkben. Csak nem annyira, mint korábban."

A punkot az EBM-mel kombinálni, micsoda ötlet! Hát, az ilyesmik igencsak félrecsúszhatnak, de a THE PAIN MACHINERY esetében ez remekül bejött, sőt, hajlok arra, hogy legutóbbi albumukat (Surveillance culture) a PORTION CONTROL hangzásához hasonlítsam. Lássuk, mit gondol erről Anders és Jonas!

Sziasztok! Állításotok szerint a streetpunkot akarjátok ötvözni az elektronikával. Pontosan miért is?

Anders: Helló, én punkon és elektronikus zenén egyszerre nőttem fel. Tehát nekem természetes volt a kettőt összehozni a saját zenémben. Számomra a „punk" nem arról szól, hogy milyen hangszereket választasz. Inkább arról, hogyan használod (ki) őket... A késő '70-es években az érdekesebb punk bandák elektronikus zenét játszó előzenekarokkal léptek fel. A SUICIDE előzte meg a THE CLASHT és a THE NORMAL a STIFF LITTLE FINGERS-t például. Azt kívánom, bár több ilyen kereszteződés lenne manapság ...

Lapozás:

  1 | 2 | 3 | 4 | 5 Következő
Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu