Front 242

A FRONT 242 az elmúlt két évtizedben a tiszta elektronikus zene egyik legmeghatározóbb csapata. Már a kezdetektől a Kraftwerk-hez, a Deutsch Amerikanische Freundschaft-hoz és a Depeche Mode-hoz hasonlították őket az irányzat szakértői.

Az együttes énekese Jean-Luc De Meyer egy interjúban a következőket nyilatkozta a FRONT 242 világnézetéről: "Nem akarjuk megmondani az embereknek, hogy hogyan kell élni, vagy mi a helyes. A világból történeteket, mozzanatokat mutatunk be egészen egyszerű módon, ahogyan azok a hírekben, televízióban, filmekben vagy az utcán megtörténnek. Zenénkkel visszatükrözzük, ami zajlik körülöttünk, és ami érdekes számunkra a világban".

Daniel Bressanutti és Dirk Bergen, 1981-ben elkezdte a Principles című albummal és a következő évben már négyen folytatták zenei karrierjüket Patrick Codenys (billentyű) és Jean-Luc De Meyer (ének) csatlakozásával. (tovább ...)

A New Dance irányzat a  U-Men című albummal indult, de még 1982 végén a Rhino Europe albummal folytatódott, majd jött a Geography, az első teljes hosszúságú albumuk. A zenét kizárólag Daniel Bressanutti írta és írja. Az album sikeres volt, de a zenei sajtó kevésbé rokonszenvezett a FRONT 242-val, mivel azt várták, hogy a hagyományos rock and roll alapokra építenek majd az együttes tagjai.

A Geography kibocsátását követően Dirk Bergen otthagyta a színpadot, hogy a banda karrierjének irányítására összpontosíthasson. Helyére Richard 23 lépett, aki talán a legfontosabb szerepet töltötte be a zenekar történetében. Jean-Luc De Meyer egyszemélyes katarzist vitt a színpadra és provokálta a közönséget.

Az élő közvetítések hírhedté váltak magas intenzitásuk és fizikai paraméterei miatt. Patrick Codenys egy interjúban ténynek tulajdonította a FRONT 242 tartós sikerét.

Az 1983-as év nagyon jól sikerült a FRONT 242 számára, újabb lemezkibocsátás következett Endless Riddance címmel. A FRONT 242 a Ministryvel 1985-ben beutazta az Egyesült Államokat. Ezt követte a No Comment a második teljes hosszúságú album, amely tovább erősítette a rájuk már addig is jellemző kommandós-terrorista imázst.

No Comment 1985-ben a FRONT 242 legkelendőbb és legnépszerűbb szalagja lett az együttes hazájában, Belgiumban.

Az Electronic Body Music kifejezés mondja el talán leginkább, hogy zenéjük szintetikus és hogy az eddig megszokottaktól teljesen eltérő, vakmerően új célok felé halad. Zenéjük hangzásvilága, a táncuk és intenzív mozgáskultúrájuk egészen kivételessé teszi a FRONT 242-t.

Talán épp a külsőségek, a hangok, fények, mozgás és a kommandós-terrorista öltözékek miatt a sajtó fasisztának titulálta az együttest, és különféle jobboldali csoportokkal hozta őket kapcsolatba. Egy interjúban Jean-Luc De Meyer kijelentette, hogy a zenei karrierje egyetlen sajnálatos momentuma az a körülmény volt, ami a 80-as évek közepén körülvette a FRONT 242-t. Akaratuk és szándékuk ellenére belekeverték őket a szélsőjobboldal politikájába. Az együttes minden tagja hangoztatja az interjúk alkalmával, hogy most, -ahogy akkor is- a FRONT 242 elítél mindenféle szélsőséges politikai irányzatot, és kijelenti, hogy nincsenek efféle kapcsolataik sem, ugyanakkor minden erejükkel azon vannak, hogy fenntartsák jogukat ezen művészet kifejezésének szabadságához.

Következő albumuk a The Politics Of Pressure, amelyre ugyan kerültek új dalok, de tartalmazott néhány dalt a  No Comment-ből.

A nemzetközi áttörés 1987-ben következett be a FRONT 242 számára a Wax Trax című albummal, amely egy két albumos megállapodást hozott magával az Egyesült Államokba, ugyanakkor ebben az évben kiadtak még egy albumot, az Interception-t is. A színpadon árnyékokkal, fényjátékkal jelentek meg fekete bőr öltönyökben. Az akkori műszaki újdonságokkal a lehető legmagasabb szinten éltek az együttes tagjai, így használtak a fejükre erősíthető vezeték nélküli mikrofonokat, lézer effektek és stroboszkópok fényei söpörtek a színpadon és a közönség feje fölött.

A Never Stop! című album, ha lehet, akkor azzal jellemezhető, hogy a FRONT 242 által játszott egyébként is szélsőséges hangskálát még inkább széthúzta, és rendkívül extra hanghatásokat jeleníti meg. A Never Stop! -ot a Front By Front-tal együtt 1989-ben adták ki.

Ezt követte a Tragedy For You 1990-ben, majd a Melody Maker 1991-ben, amelyen már megpróbáltak több emberi érzést és értéket belefoglalni a zenéjükbe.

Az albumon kívül a FRONT 242 kibocsátott két remix-albumot a Gripped By Fear-t, és a Rhythm Of Time-ot is. Egy élő kalózmásolat hivatalos kibocsátását kivéve Live Target szünet következett a FRONT 242 életében.

A csapat 1993 végén változtatott, és egy szünet után gyökeresen új hanggal tért vissza a zenei életbe. Patrick Codenys magyarázata szerint ekkortól az együttesük zenéje a későbbi, végleges irányba haladt, és mindvégig minden vágyuk az volt, hogy egy teljesen új irányt képviselhessenek.

1996-ban megjelent a nagyközönség által oly rég várt Live Code, Mutage Mixage, valamint a The Orb,

Az együttes az Underworld és a The Prodigy albumokkal átfogalmazott sok régi dalt és beilleszti az épp aktuális techno központú művészetébe.

1997 második félévében a FRONT 242 átfogó programmal, hatalmas körútra indult, ahol bemutatták gyakorlatilag a zenekar történetének teljes repertoárját. A hírek szerint ugyanakkor a régebbi dalok teljesen felismerhetetlenek voltak a koncertsorozaton.

1998-ban a Metropolis Records átvette a  FRONT 242 lemezkiadásainak irányítását, de mivel az együttes akkor nem állt elő új albummal, ezért kétszer is kiadták a Headhunter 2000  remix CD-t, amelyen hallható többek között a Front Line Assembly, Aqualite, Haujobb, Beefcake, Xingu Hill, Talla 2XLC, Doug Laurent, Noisex, Substanz T., Apoptygma Berzerk, Leaether Strip, Funker Vogt, Empirion, Galan Pixs, Resistance D, Suspicious, és a Space Frog is.

2002 augusztusában végre egy kis mozgolódás a csapat körül. Kijön a "Speed Tribe", egy CD/DVD set.
A DVD-n egy dokumentumfilm a Le Mans 24 órás versenyről (Rod Chong és Sharon Matarazzo rendezésében), melyen képi elemek (felhők, versenyautók, stb) színesítik a zenét, melyet Bresanutti és Codenys készített Elko Blijweert énekessel "Male or Female (MORF)" álnéven.:) A MORF az Alfa-Matrixnál megjelentetett egy albumot, egy EP-t, egy dupla albumot és egy DVD/CD combot, majd elment turnézni az USA-ba.

2003 végre meghozta a várva várt új és igazi FRONT 242 albumot. Először a "Still and Row" EP jelent meg, majd ezt követte a "Pulse" c. album. A FRONT 242 végre ismét magára talált. De Meyer hangján szokatlan effektek, sípoló/búgó hangok. Ismét valami új, ismét valami szokatlan, de mi nagyon szeretjük!

2004: Fellépések Latin-Amerikában és Európában. Aarschotban nagy meglepetést okozva a rajongóknak még Dirk Bergen is csatlakozik a csapathoz egy fellépés erejéig. Az első lemezzel is babrált valamit Bresanutti és különös effektekkel kiegészítve, újra masterelve, extra trackekkel kiegészítve ismét megjelentették azt az Alfa-Matrixnál.

A lemez mellé egy extra-discet pakoltak, melyen ősrégi - ezidáig nem hallott felvételek hallhatók.
Mindamellett a side-porjectek iránti lelkesedésük sem csökkent:
--Patrick Codenys egy új csapattal tűnt fel Red Sniper néven
--Bresanutti új projectje a Troisseure
--Codenys és Richard 23 alapított egy DJ-projectet Coder23 néven és ezzel járja a világot (pl a VNV Nation elött).
--De Meyer Glisnek vokálozik.

2005-ben megjelenik egy régen várt DVD - a Catch the Men.
November 3-án indul a zenekar Észak-Amerikai turnéja.

2008 ban a nagy sikerű, nosztalgikus "Vintage Tour" legemlékezetesebb pillanatait válogatta össze az Alfa Matrix kiadó, és pakolta rá 1 digipak CD kiadványra, és egy dupla-lemezes box edition-re. Mindez "Moments…" címmel kapható szeptember 5-től. (Kapcsolódó cikkünk)

2008. december 6. Először Magyarországon..

Cikk forrása, jegyek, és további info: http://www.black-head.hu

Diszkográfia:
CD:

1982 - GEOGRAPHY
1984 - NO COMMENT (US)
1984 - NO COMMENT (EU)
1987 - BACKCATALOGUE
1987 - OFFICIAL VERSION
1988 - FRONT BY FRONT
1991 - TYRANNY >FOR YOU<
1992 - LIVE TARGET
1992 - GEOGRAPHY (REISSUE)
1992 - NO COMMENT (REISSUE)
1992 - BACKCATALOGUE (REISSUE)
1992 - OFFICIAL VERSION (REISSUE)
1992 - FRONT BY FRONT (REISSUE)
1993 - 06:21:03:11 UP EVIL
1993 - 05:22:09:12 OFF
1994 - LIVE CODE
1995 - MUTAGE MIXAGE
1998 - RE:BOOT
2003 - PULSE
2004 - GEOGRAPHY
2008 - MOMENTS DIGIPACK CD
2008 - MOMENTS LTD 2CD

DVD:
1991 - INTEGRATION EIGHT x TEN
2005 - CATCH THE MEN

Egyéb:
1981 - PRINCIPLES 7"
1981 - U-MEN 7"
1983 - ENDLESS RIDDANCE
1983 - TWO IN ONE
1983 - LIVE IN CHICAGO 7"
1985 - NO SHUFFLE 7"
1985 - POLITICS OF PRESSURE
1986 - INTERCEPTION
1986 - QUITE UNUSUAL 7"
1987 - MASTERHIT
1988 - HEADHUNTER 7"
1988 - HEADHUNTER 12"
1988 - HEADHUNTER MCD
1989 - NEVER STOP! 7"
1989 - NEVER STOP! 12"
1990 - TRAGEDY >FOR YOU< 7
1990 - TRAGEDY >FOR YOU< 12"
1990 - TRAGEDY >FOR YOU 2< 12"
1990 - TRAGEDY >FOR YOU < EP
1991 - MIXED BY FEAR EP
1991 - RHYTHM OF TIME 7
1991 - RHYTHM OF TIME 12"
1993 - RELIGION 12"
1993 - RELIGION 2 12
1993 - RELIGION EP
1993 - ANIMAL 7"
1993 - ANIMAL 12"
1994 - ANGELS VERSUS ANIMALS
1996 - HAPPINESS
1999 - HEADHUNTER 2000
1999 - HEADHUNTER 2000 # 1
1999 - HEADHUNTER 2000 # 2
1999 - HEADHUNTER 2000 # 3
1999 - HEADHUNTER 2000 # 4
1999 - HEADHUNTER 2000
1999 - HEADHUNTER 2000
2003 - STILL & RAW

 

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu