Jelenleg 66 vendég és 0 regisztrált tag
olvas minket. Névtelen látogató vagy.
Sikeres regisztráció
A regisztráció sikeres volt, de biztonsági okokból egy levelet küldtünk a megadott e-mail címre, mellyel ellenőrizzük a regisztrációt.
Regisztráció
Felhasználónevet meg kell adni!
Felhasználónév már fogalt!
Felhasználónév kis, nagy betüt és számot tartalmazhet!
E-mailt meg kell adni!
Hibás e-mail cím!
A megadott e-mail cím már fogalt!
Jelszóemlékeztető elküldve
Az új jelszó elkészült, ellenőrizze e-mail címét a további információkért.
Elfelejtett jelszó
E-mailt meg kell adni!
Hibás e-mail cím!
A megadott e-mail cím még nincs regisztrálva!
Robert Marlow
A világszerte híres kult-csapat, a Depeche
Mode környezetéből már majdnem mindenki járt Magyarországon, aki számít.
Maga, az anyazenekar nem kevesebb, mint kilencszer tette tiszteletét nálunk, 1985
és 2010 között. Szóló-babérokra is törő frontemberük, Dave Gahan 2003-ban koncertezett a Sportarénában. Andy Fletcher pedig, önjelölt DJ-ként
pörgette a korongokat - két alkalommal is - magyar rajongóinak.
Az ex-tagok közül Vince Clarke
az Erasure kötelékében adott
legendás koncertet 1992-ben a Kisstadion falai között, majd 1997-ben ismét
felléptek nálunk, a Petőfi Csarnokban. Alan
Wilder tavaly kétszer is járt Budapesten, Recoil projektjét népszerűsítendő.
A Mute Records igazgatóját, Daniel Miller-t is vendégül láttuk már,
és az ő elsőként leszerződtetett művésze - akinek elő-zenekaraként a Depeche Mode is felfedeződött -, Fad Gadget is bemutathatta Budapesten
legendás színpadi performanszát. Akkor még nem tudhattuk, hogy alig egy évvel
később már nem lesz az élők sorában...
A kör szinte teljesnek mondható. Van itt azonban valaki, akit az
igényesebb Depeche Mode biográfiák egytől-egyig
megemlítenek, valamint a Vince Clarke
munkásságát komolyabban követők is jól ismernek - mégsem tud a létezéséről
mindenki. Ez a figura nem más, mint a március 26-án hazánkba látogató Robert Marlow.
Az 1961. október 21-én született Robert
Marlow (eredeti nevén Robert Allen)
ismert figurája volt a '70-es évek végi Basildon-nak. Együtt nőtt fel a Depeche Mode tagokkal, akik közül Vince-t és Andy-t a Boys' Brigade nevű keresztény ifjúsági szervezetből
ismert.
Vince-szel gyakran együtt is zenélgettek - az előbbi gitározott, míg Robert a templom orgonáján kísérte. Vince-hez
hasonlóan ő is számos helyi bandában megfordult - többek között a punk-rockot
játszó The Vandals-ban, ahol is Alison Moyet (Yazoo) énekelt -, mígnem a The
Plan nevű csapatban kötött ki, Vince
oldalán. Ugyanebben a formációban játszott Perry
Bamonte, a későbbi Cure
billentyűs / gitáros is.
Vince Clarke visszaemlékezései szerint „Robnak volt először szintije. Ő volt az első ismerősöm, aki vásárolt
egyet. ... Ekkoriban jött ki Gary Numan-től
az „Are Friends Electric?". Úgyhogy hirtelen mind a szintetizátor felé
fordultunk. Ez indította be a The Plan-t
is."
Robert kiszőkítette a haját, és felvette a Tube becenevet.
[Basildoni
(h)ősidők.
Igen, a kép jobb sarkában az ott Vince Clarke. Mellette Robert
Marlow.]
Marlow így emlékszik vissza ezekre az időkre: „A szintipop, elektropop - akárhogy nevezhetjük - nagyon izgalmas volt
az induláskor. ... Elkezdtünk Fad Gadget-et,
OMD-t és John Foxx-ot hallgatni, briliáns, úttörő és nagyon izgalmas volt. ...
Nagyon tiszta képet festett arról, hol élünk és milyen az életünk."
A The Plan-t követte a Composition Of Sound - ugye, ismerős a
név? - megalakulásával egy időben a French
Look - Robert következő
együttese Martin Gore-ral, és Paul Redmond-dal. A banda hangmérnöke
egy bizonyos Dave Gahan volt.
Vince - állítása szerint, kizárólag Martin
szintije miatt - szintén megpróbálta megszerezni Gore-t a Composition Of
Sound soraiba. Ez próbatétel elé állította Robert és Vince addigi,
sziklaszilárd barátságát.
A Composition Of Sound - e
név alatt utolsó - fellépésén együtt próbált a csapat a French Look-kal. Dave,
aki a gombokat tekergette a French Look-nak,
átment megnézni a Composition Of Sound próbáját,
és jammelés jelleggel elénekelte David
Bowie „Heroes" című számát. Vince-nek - aki egyre kellemetlenebbül
érezte magát a frontember szerepkörben - tetszett, amit hallott. A történet
folytatását pedig, már minden Depeche
Mode rajongó kívülről fújja...
A Depeche Mode - ha nem is
ebben a pillanatban, de - elindult a világhírnév felé, Robert Allen (alias Marlow)
pedig, tovább próbálkozott a Film Noir
nevű bandában, Perry Bamonte-val.
1981-ben ők voltak a Depeche Mode
elő-zenekara a Basildon-i Raquels-ben.
Nem sokkal később azonban - miután Vince
Clarke kilépett a Depeche Mode-ból
- Robert kapott egy egynapos
stúdiózási lehetőséget Vince-től,
melyből aztán három hét lett, de végül megszületett az első Robert Marlow kislemez, a „The Face Of Dorian Gray", melyhez
B-oldal, és 12"-es verzió is készült.
Vince azt tanácsolta Marlow-nak,
hogy próbálkozzanak meg valamelyik nagy kiadónál, és az RCA valóban érdeklődött is a dal iránt - Robert szerint, azt gondolták, hogy megkaparinthatják maguknak Vince Clarke-ot, de helyette „csak" őt
kapták. J
A Vince Clarke és Eric Radcliffe által producerelt kislemezt végül Vince saját label-jén (Reset Records) keresztül adta ki az RCA. További két Robert Marlow single („I Just
Want To Dance", „Claudette") jelent
még meg náluk, míg a negyedik kislemezt („Calling
All Destroyers") már a Sonet kiadó
támogatta, és Flood mixelte.
A kislemezek
viszonylagos sikertelensége ellenére Robert
és Vince baráti kapcsolata megmaradt
- Marlow 1986-ban az Erasure előtt is fellépett -, a
függőben maradt album („The Peter Pan
Effect") anyagát pedig - közel 15 év elteltével -, a svéd Energy Rekords jelentette meg,
1999-ben. A dalok frissességét az eltelt bő egy évtized sem kezdte ki, és a korai Depeche Mode-ot, Yazoo-t, valamint Erasure-t idéző anyag sok szinti-pop rajongó kedvencévé vált. Marlow szerint a „Nagy Testvérekkel" való hasonlóság oka abban
rejlik, hogy mindegyik anyagot nagyjából ugyanabban az időben, ugyanabban a
stúdióban, ugyanazzal a felszereléssel rögzítették - és a dalok szerzői is
hasonló módon komponáltak.
Az Energy Rekords-on keresztül Marlow felkérést kapott Richard Johansen-től (Elegant Machinery), hogy lépjen fel a Helsinborg Synth Festival-on,
Svédországban.
Robert ekkor már
jelenlegi csapattársával, Gary Durant-tal
dolgozott együtt (Marlow néven), és
arra számított, hogy egy kis klubban fog fellépni, „öt ember és egy kutya előtt".
Ezzel szemben,
teltházas volt a rendezvény, mindenki ismerte a dalszövegeket, ő pedig - egy
igazi popsztárhoz méltóan -, egész nap interjúkat adott.
Ezt követően lenyomott
egy kisebb turnét a skandináv országokban, és 2006 elején már új albumról
beszélt. 2008 márciusára el is készült a következő Marlow nagylemez munkálataival, melynek címadó dalát ("Inside Outside") Vince Clarke hangszerelte, és
producerelte. Szintén Vince
készítette a "Home" című Marlow dal remixét is. A CD-album a
2009-es év elején jelent meg az *Electro-Shock-Records*
támogatásában.
Marlow fellépett régi
barátai, a Depeche Mode 2010-es
berlini koncertje előtt rendezett Convention
Of The Universe nevű rendezvényen.
Idén pedig, végre
Magyarországra is ellátogat, hogy jelenlétével emelje az Industrial Booom! elnevezésű koncert-sorozat fényét, melyet a Black-Head Agency szervez.
Marlow-koncert március
26-án, a budapesti Dürer Kertben!