Covenant interjú: Back from transit
Október 23-tól az USA-ban a Metropolis Records, Európában a Synthetic Symphony gondozásában elérhető a régóta várt Covenant koncert dvd, az "In transit". Az "In transit" 13 élő felvételt tartalmaz, amelyek átfogják a banda munkásságát az újabb daloktól, mint például a "20Hz", "The Men" és a klubsláger "Ritual Noise" a legutóbbi albumról, a klasszikus Covenant számokig, mint a "Bullet", a "Dead Stars", a "Go Film" és a "Babel". Joakim Monteliust faggattuk néhány válaszért… (Paul Loyd riportja beljebb ... )
SL.: Clas nem tudtott részt venni a turnén, hogy érzi magát?
J: Clas jól van és boldog, hogy apa lett néhány hónapja. Ő
egyszerűen úgy döntött, hogy a Covenanton kívül eső dolgokra fókuszál
egy darabig. Jelenleg nem tudjuk, hogy visszajön-e valaha. A jövő el
fogja dönteni.
SL.: Clas helyét elfoglalta Daniel Meyer a Haujobb/Architect fame-
ből. Hogyan választottátok ki őt, mint a banda ideiglenes harmadik
tagját?
J.: Sok éve ismerjük Danielt. Az első turnén bármikor Svédországon
kívül jártunk, mindig a Haujobbot vittük vendég zenekarként, ez volt a
Cybervision turné. Gyorsan megtaláltuk a közös hangot, mert Daniel volt
az egyike azon kevés embernek abban az időben, aki megértette, hogy
szükséges fejlődni. A Haujobb más utat választott, mint mi, de Daniel
mindig is következetesen, félelem nélkül közelítette meg az
elektronikus zene minden formáját. Kapcsolatban maradtunk, remixeltük
egymás munkáit és rendszeresen találkoztunk. Ő egy fantasztikusan
kreatív személyiség és egy sokoldalú zenész, nagyon tisztességes és
folyamatosan hajt az új dolgok megközelítésére. Természetesnek tűnt
felkérni őt, hogy ha akar lépjen Clas helyére, és értékeltük hogy
elvállalta. Rengeteg közös dolog van bennünk.
SL.: Volt valamilyen hatása Meyer belépésének a banda dinamikájára és hangzására a turné közben?
J.: Igen, persze. Talán túl sok is…(mosolyog). Nem, nem igazán. De
Daniel egy igazi muzsikus, amit egyikünk sem mondhat el magáról a szó
szoros értelmében a világon. Technikusok és konstruktőrök vagyunk. Úgy
építjük föl a zenénket, hogy nem tervezzük meg, hogy fog szólni élőben.
Daniel ebben a tekintetben is a lehető legjobb zenész. Adsz neki valami
hangot és ő zenét csinál belőle abban a pillanatban. Olyan tehetség ez,
ami nálunk sosem volt azelőtt. Tehát ő határozottan új dimenziókba
teszi az élő hangzásunkat.
SL.: Meyer csinált néhány lelkesítő indusztriális dobolást pár
hordóval a színpadon. Azelőtt sosem láttam ilyet Covenant koncerten, de
ez egy hatalmas adalék volt a látványban és a hangzásban egyaránt,
valamint a fellépés energiájában is. Ez az ő ötlete volt?
J.: Igen. Utalt rá, nekünk meg tetszett az ötlet. Egyszerű dolog és
nagyobb hatást vált ki. És én valóban szeretem nézni őt, miközben
ezeket az őrült dolgokat csinálja. Novosibirskben bedobta a hordókat a
közönség közé, leugrott a tömegbe és doboltatta őket. Sajnálom azokat
az embereket, akiknek még azóta is gond van a hallásával, de a látvány
fantasztikus volt!
SL.: Kísérleteztetek rajongókkal, akiknek volt videokamerájuk, minden showt lefilmeztetni…Mennyi valósult meg ebből?
J.: A turné Egyesült Államokbeli részén voltak kamerák a színpadon
minden koncerten. Sajnos a lehetőségek nem voltak elég jók ezekben az
esetekben, ezért ebből nagyon kevés van a dvd-n. De a barátunk Aliki,
aki előállt ezzel az ötlettel, és kezeli ezt a projektet, csinálni fog
ezekből a felvételekből klipeket amint lesz rá ideje, és mi fel fogjuk
ezeket tenni a weboldalunkra.
SL.: Számos fesztiválon játszottatok ebben az évben. Nagyon
különbözőnek találjátok azt, ha fesztiválokon játszotok, szemben a
rendes turnédátumokkal?
J.: Ez egy teljesen különböző dolog. A rendes turnénak van egy
koncepciója, és igényel egy pontosan működő gépezetet az emberek és a
logisztikusok közt. A fesztiválok ugyanebből tudnak állni, de mi régóta
eldöntöttük, hogy élvezzük a fesztivál hangulatát inkább, minthogy
megpróbáljuk megcsinálni a leghatásosabb fellépést. Ezt a Wave Gothic
Treffen-en döntöttük el Leipzigben, 2004-ben. A berlini székhelyű
VJ-superstars Pfadfindereitől béreltük a látványcuccokat. Volt ott 3 VJ
plusz a normál fényshow és azt ígértem, semmi ilyesmit nem lehet látni
soha az Agra Halle-ban. Ez volt a döntő videós/zenés fellépés. Azok a
dolgok csodálatosak voltak persze, de még így is hülyén jött ki a
fellépés. Minden banda rivalizál a figyelemért, hogy "nagy Show"
legyen. Jelenleg én úgy gondolom nem ez a helyes út, amit járni kell.
Jobban szeretjük, ha a zenénk és a színpadi előadásmódunk megbízható.
Elvégre a zene az, ami számít, nem így van?
SL.: Mi volt az ötlet vagy a koncepció hátterében a "Subterfugue for
3 Abshynths" hosszával kapcsolatban a limitált példányszámú "Skyshaper"
verzión?
J.: Ez egy technikai kísérletezés keretében született, és soha nem
gondoltunk arra, hogy publicitást kap. Egy csomó időt töltöttünk el
azzal, hogy ezeket a dolgokat megcsináljuk ezekkel a számokkal,
rendesen kipróbáljuk az ötleteinket és megtanuljuk mire képesek a
gépeink. Ennek a kísérletezgetésnek az eredményei általában a "normál"
dalaink kis részeiként végzik. Ez a bizonyos szám 3 nagyon hasonló, de
kissé eltérőre megváltoztatott hang ismételt játszása közben készült.
Az Absynth azt nyújtja a használójának, hogy eldöntheti a polifónia
mértékét( a billentyűk száma vagy a "hangok" amiket játszik éppen). Ha
ez fut a hangok nélkül, meg fogja próbálni, hogy magától "lopjon"
hangokat, amelyeket ismétel egy félig véletlen módon, vagy ha
túlságosan igénybe veszi a képességeit, egyszerűen újraindítja önmagát,
és kezd mindent elölről. Mialatt átrágtam magam a beállításokon,
megfigyeltem, hogy ez olyan egyszerűen szól, mint a korai minimál zene,
főleg mint Steve Reich. Tehát összefoglalva a "Subterfugue for 3
Absynths" egyszerűen egy apró kitekintés rész a zenei világunkból, amit
ti srácok nagyon ritkán hallhattok. Azzal, hogy ilyen dolgokat
csinálunk, új irányokat találunk a popzene készítéséhez, új ötleteket
valósítunk meg azért, hogy lássuk mi az, ami működik, és mi az, ami
nem. Minden "slágeres" dalunk mögött van egy csomó kísérletezős dolog,
mint éppen ez, és úgy érezzük, hogy ezek érdekesebbek lehetnek
számotokra Srácok, mint egy másik "tipikus" Covenant dal. Ezek után az
album már azokat a dalokat tartalmazza, amikről úgy gondoltuk, a
"Skyshaper" album az első helyen lehet általuk.
SL.: Miért nincsenek rajta a "Skyshaper" album promo- videói?
J.: Nem csupán anyagi kérdés, hogy videókat készítsünk. Miután
eszméletlen összegeket áldoztunk a Northern Light videóira, rájöttünk,
hogy ez csak a pénz és a fáradozások pazarlása volt. Ráadásul tudtuk,
hogy akarunk csinálni egy dvd-t a turnéról, tehát arra
összpontosítottunk leginkább.
SL.: Most, hogy befejeztétek ennek az albumnak a turnéját, és kint
van a "Skyshaper", van valami amin dolgoztok, valamilyen szóló projekt
, termék vagy remixek valaki számára?
J.: Eskil indított egy szóló projektet Cement névvel. Ez egy nagyon
nyers, zajos/fogós zene és én nagy rajongója vagyok! Nekem is vannak
más dolgaim alakulóban pillanatnyilag, de most még nem szeretnék többet
elárulni.
Fordította: Pixi
Forrás: Side-Line
Thanks: Gunhead
Hozzászólások
Jelenleg nincsen hozzászólás!
Hozzászólok
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
|
Facebook
|