Chain D.L.K.: Hello srácok, mindössze egy évvel a "Navigator" megjelenése után visszatértetek egy új, teljes hosszúságú cd-vel, az "Aviator"-al. Néhány kritikus előjöhetne azzal a megközelítéssel, hogy a zenétek és a komponálási folyamat egyre jobban a tömeggyártásba fordul. Kérlek adjatok nekünk némi bepillantást a technikai folyamatba, és válaszoljatok miért készült el ilyen gyorsan az "Aviator"…
Funker Vogt: (Gerrit) Az utolsó album, a "Navigator" munkálatai közben elkezdtük felszerelni a stúdiókomputerünket több új szintetizátorral és néhány kiegészítővel. Miután befejeztük a "Navigator"-t, olyan érzésünk volt, hogy ezekkel a hangszerekkel több megközelítést is nyújthatnánk az FV-nek . Ezért kezdtünk el új dalokat csinálni rögtön a "Navigator" megjelenése után. Rendesen ,ha befejezzük a munkát egy FV albumon, próbálunk a side-project-einkre figyelni, ez az, amiért egy kicsit több, mint egy évig tartott, hogy megjelenjen az "Aviator". Ennek az albumnak a munkafolyamatai közben egyre csak egyre belebonyolódtam a felvételi technológiába. Ezért úgy döntöttem, most először magam csinálom ezt.
Chain D.L.K.: Tudnátok már több figyelmet fordítani arra, hogy egy gitárossal is kiegészüljetek, mint a "Survivor" albumon hallható "Red Queen" dalban. Eközben lecseréltétek Thomas Kroll-t Frank Schweigert-re. Mi történt belül? Nem frusztráló egy gitáros számára, hogy csak nagyon kevés helyen kap szerepet a kompozíciókban? Előny az élő fellépésekkor, hogy van egy gitáros a bandátokban?
Funker Vogt: (Gerrit) Mindenek előtt elmondom, hogy Thomas elhagyta a bandát, saját elhatározásából. A saját tevékenységei sohasem illeszkedtek ahhoz, ahogy mi dolgoztunk a Funker Vogt-on. Két pubot üzemeltet, van két lánya különböző nőktől, ezért nem igazán volt arra ideje, hogy turnézzon és ilyesmik. A másik dolog az, hogy a gitárosaink csak az élő fellépéseinken dolgoznak velünk. Csak ha gitárokkal akarunk dalt csinálni, ami egyszer vagy kétszer fordul elő évente, akkor kapcsolódnak be a stúdiómunkánkba. A fő válasz arra, hogy miért használunk vendéggitárost az, hogy több az akció a színpadon négy zenésszel. És az "akció" az, amiből egy FV- show áll.
Chain D.L.K.: Szintén egy kérdés egy, a múltban történt fontos történéssel kapcsolatban- megcsináltátok a saját kiadótokat és managementeteket, a Repo-Records-ot, ami foglalkozik minden üzlettel kapcsolatos dologgal, és újra ki tudnátok adni néhány már nem gyártott klasszikus felvételeteket e név alatt. Mennyire volt fontos a banda életében, hogy megtaláljátok ezt a managementet és meghozzátok a döntést, hogy megváljatok Torben Schmidt-től, és az ő Bloodline kiadójától?
Funker Vogt: (Kai) Mindenek előtt, a RepoRecords teljesen független a Funker Vogt-tól. A REPOMANagement azért találta meg a RepoRecords-ot, hogy újra kiadja a Funker Vogt összes régi kiadványát, és csináljon végre egy fair és művészbarát kiadót. Ezenkívül nem igazán döntöttük el, hogy el akarunk-e szakadni a Bloodline-tól. A Bloodline leállította a munkát. Éppen ezért nem tudnánk megjelentetni másik cd-t ott, nem volt más lehetőségünk! Így a kiadványaink, amik a Zoth Ommog és a Bloodline kiadóknál megjelentek, nem jelenhetnének meg többé jogszerűen ezeknek a kiadóknak a csődje után, ezért elhatároztuk, hogy indítunk egy kiadót és újra kiadjuk amiket eddig katagolizáltunk. Mindemellett nagyon elégedettek vagyunk az SPV munkájával, amit az új kiadványainkért tesznek itt Európában.
Chain D.L.K.: Az új kiadványotok, az "Aviator" borítóján néhány klasszikus és néhol rozsdás repülőgép látható egy hangárban, túl a háborúval eggyé forrt múlton. Remélem az e mögött álló koncepció nem azt jelenti, hogy nyugdíjba akartok menni :-D…Meséljetek kicsit az elképzelésről és ennek a borítónak a jelentéséről…
Funker Vogt: (Kai) A borítótervezőnk, Jeff Walker ebben az időben nagyon belebonyolódott, hogy csináljon egy egységes koncepciót. Az egész borító elfeledett dolgokról szól, főleg a múlt fontos dolgairól, mint a háborúk, ezeknek a háborúknak a miértje, és az emberek, akik sosem tértek vissza ezekből a háborúkból. A koncepció lényege, hogy ne feledjük el a múltunkat, a jó és a rossz emlékeket egyaránt…
Chain D.L.K.: Egy másik gyakran hallott szemlélet a bandátok katonaság által inspirált viselkedése. A számokkal, mint a "Child Souldier" úgy tűnik erőltetitek ezt egy kicsit. Ezek a számok, vagy a veszélyes övezetekből származó ruhadarabok ideális forrásai az inspirációnak számotokra? A militarista jelleg és kiállás az évek folyamán tisztán üzleti jellegű dologgá vált?
Funker Vogt: (Kai) Nem feltétlenül. Mindig azt mondjuk, amég háborúk léteznek a Földön, mi írni fogunk róluk. Az emberek hajlamosak eltakarni a tényt, hogy vannak háborúk. És mi legalább meg fogjuk próbálni, hogy itt változtassunk kicsit. Egy háborúban mindenki egy vesztes…vagy Plato szavaival mondva: "csak a halott láthatja a háború végét". Ezért ez egy fontos téma számunkra, nem csupán üzlet!
Chain D.L.K.: Ebben az évben úgy döntöttetek nem adtok ki egy speciális MCD-t, de egyre aktívabban használjátok az internetet promóciós célokra. Gondolom ez egy eléggé költségkímélő döntés, "köszönet" a magasabb eladások hiányáért. Kérlek, osszatok meg velünk néhány háttérinformációt a webes tevékenységetekről, és válaszoljatok, miért nem jelentettetek meg egy igazi MCD-t…
Funker Vogt: (Kai) A közelmúltban még többet adtunk el az összes MCD-nkből, mint más bandák szerettek volna az albumaikból, de a számok egyre csökkentek, és mi mindig tartogattunk néhány elég jó b-oldalas dalt és igazából most ez egy adomány, hogy ezeket a dalokat csak a "die hard" rajongóink figyelmébe ajánljuk. De mint egy MCD, fontos a klubok számára, hogy csináljunk egy speciális DJ-kiadványt, ami nem kerül kereskedelmi forgalomba, és csak az európai turnénkon lesz elérhető, vagy az USA-ban kiadott lemez limitált példányszámú darabjaira kerül fel. Mindenesetre, az internet egyre fontosabbá válik, és egyre több folyamatos lehetőséget biztosít számunkra, hogy bemutassuk, a Funker Vogt is megérkezett a WEB-re. Tehát ahelyett, hogy árulnánk az MCD-t, csináltunk egy ingyen letölthető verziót az új klubszámunkból( City Of Darkness). Ez egy speciális ajándék volt a rajongóinknak. Mindemellett csináltunk kisfilmeket, amiket feltettünk a youtube.com-ra, és van itt még egy video-összeállítás arról, hogyan készült az "Aviator". A teljes interjúfilm, ami 20 perc körüli hosszúságú, megtalálható az európai limitált példányszámú cd-k mellett megjelent DVD-n, kiegészítve 5 számmal a cd-ről 5.1-es Dolby hangzással és két bónusz dallal is.
Chain D.L.K.: Nehéz idők járnak a bandákra és a kiadókra, tenni kell az eladások emelkedéséért és a növekvő kalóz letöltések ellen. Hogy befolyásol ez a folyamat benneteket, mint zenekart? Milyen fontossággal bírnak a legális letöltési portálok, mint az iTunes, a zenéteket tekintve?
Funker Vogt: (Kai) Ezek egyre fontosabbá válnak. Európában mi még csak ennek az új korszaknak a kezdetén vagyunk, ellenben az USA-ban sokkal jobban kialakult az internetes vásárlás, de itt is van még több potenciál ebben. Sajnos, a fő probléma a digitális eladásokkal, hogy nem teljesen megfelelőek a címzések, és itt Európában még rosszabb a helyzet. A probléma az, hogyan tudnak fizetni a digitális letöltésekért! Különösen a fiataloknak nincs igazi lehetősége, hogy fizessenek a digitális letöltésekért, hiszen legtöbbjüknek Európában nincs saját hitelkártyája vagy éppen bankszámlája! Itt jobb eredményekre van szükségünk a jövőben, mint ahogy sok más téren is, amik még lehetőséget nyújtanak ezen a két fizetési lehetőségen kívül a digitális letöltések ügyében. Szóval itt rá kell venni az embereket, hogy fizessenek a letöltésekért, de ők nem tudják hogyan tegyék! Tehát nekik emiatt nincs más választásuk, mint visszatérni az illegális letöltésekhez, ha nem akarják megvenni a cd-t egy boltban. Tehát mi mind arra várunk, hogy a dolgok jobbra forduljanak, máskülönben a jövőben megtörténhet, hogy itt többé nem lesz minőségi zene, mert az emberek nem engedhetik meg maguknak többé, hogy beszerezzék.
Chain D.L.K.: Mi a helyzet az élő fellépésekkel? Úgy tudom, csináltok egy turnét és hívtok is két vendégzenekart, a Noyce TM-et és a spanyol Dioxyde-et. Milyen meglepetésekre számíthatunk, és mik a tervek arra vonatkozóan, hogy megszálljátok az Egyesült Államok színpadait?
Funker Vogt: (Gerrit) Rengeteg új szerzeménnyel indulunk turnéra. Van persze néhány régi dal is, amiket a kezdetektől játszunk. Tehát a műsor nagyban különbözni fog a régiektől. Van pár új narancsszínű fényünk és LED-ünk a színpadon, a háttereink klubról klubra váltakoznak. De a fő mutatvány a nagyon személyes előadásmód, hogy megmutathassuk magunkat, a zenészeket, különösen Jens-t, az énekest.
Chain D.L.K.: Kérlek tájékoztassatok bennünket az elkövetkezendő terveitekről. Milyen új kiadványok várhatók tőletek és a kiadótoktól, amiket megemlítenétek? Mi a helyzet a side-project-ekkel?
Funker Vogt: (Gerrit)Tervezünk rögzíteni egy koncert DVD-t ez év ősze körül, ami az európai "Aviatour"- turnénk második részét tartalmazná. Egy másik kiadvány ennek az évnek a végén egy remix- cd, ami tartalmazni fog néhány új dalt is. Tehát sok még a munka a stúdióban és a színpadon is. A side-projectek nem aktívak ebben az időszakban, de még léteznek. Talán jövőre ismét…
Chain D.L.K.: Végszóként hogy foglalnátok össze az olvasóknak ezt az interjút?
Funker Vogt: (Gerrit) Reméljük örömmel hallgatjátok az "Aviator" albumot és amilyen hamar csak lehetséges, találkozunk a közelgő amerikai turnénkon. "Keep funked"…