hanzik a jelmondatuk...
. albumáról
készített recenzíót. A két elkövető pedig
akik EBM -ben és dark-electroban utaznak. Debütáló lbumuk kerül most terítékre.
Total Pain Kollapz &ndashHell Is Not Heaven
(Telegrammetry/Hypervoxx, 2007)
1. Where Are You (5:52)
2. Bloodmarch (5:54)
3. U=Dead (4:39)
4. Suicide Denied (5:34)
5. Black Hearted (5:36)
6. R.I.P. (5:15)
7. U Can't Kill Me (5:49)
8. Vaccin (5:42)
9. U Are Mine (6:16)
10. Don't Leave (Need You) (4:58)
11. We Cannot Escape (5:37)
12. Faithseeker (6:07)
13. Psycho Serenade (5:38)
A svéd Total Pain Kollapz fő agytrösztje Tony Pettersson, akit az élő fellépések során D. Ahlström segít.
A projekt
MySpace oldalán az előadó ndashtöbbek között &ndashhatásként a Suicide Commando, X-Fusion, Wumpscut, Blutengel, Combichrist projekteket sorolta fel és több interjúban a Leaether Strip-et jelölte meg példakép. Ennek köszönhetően pozitív hozzáállással kezdtem hozzá zenei anyag meghallgatásához&hellipA Hell Is Not Heaven album zenei anyagának meghallgatása után ezek közül a Blutengel tűnik kicsit meglepőnek, de a többi „példakép&rdquohatása valóban érzékelhető, de jómagam a belga színtérre jellemző minimal EBM jegyeit is felfedezni vélem.
A kezdő opusz: Where You Are &ndashvagy később a We Cannot Escape &ndashkétségtelenül korai, minimal EBM jegyeket vonultat fel és a minimalista érzés tovább erősödik a Bloodmarch, Vaccin és a Suicide Denied hallgatása során. A U=Dead azonnal az egyik kedvencem lett, mivel a 90 éves elején megjelenő gothic-EBM hangzását tükrözi, melyet sajnos egyre kevésbé allhatunk mostanában, még egyik legjelentősebb képviselőjétől, alapítójától sem (igen-igen&helliparról a bizonyos :W:-vel kezdődő projektről van szó…).
Több esetben is az érezhető, hogy az adott alapötletek &ndashmelyek akár lehetnek önállóan jók is &ndashnem teljesen kerültek kidolgozásra, mintha csak egymásra dobálták volna a különböző dallamokat, effekteket, ritmusalapokat. Erre a legjobb példa a Black Hearted és U Are Mine sávok.
Egyedi jelleget a suttogósra, robotosra torzított vokál ad az albumnak, de érdemes lenne &ndashakár egy albumon belül is &ndashkicsit kísérletezni az énekhanggal, variálni a hangzást, effekteket.
A U Can’t Kill Me potenciálisan egy nagyon sikeres track lehetne, de &ndashvéleményem szerint &ndasha demo-szerű hangzás (a háttérben megbúvó, sőt szinten észrevehetetlen basszus és dallam, valamint az erőtlen ritmus) miatt nem lesz földbedöngölő, pedig nagyon nagy lehetőség lenne erre!
A Hell Is Not Heaven az debütáló lbumok minden gyerekbetegségét bemutatja: nem minden esetben jól kidolgozott zenei alapok, túlzottan „vékony&rdquohangzás a nem túl sikeres keverésnek köszönhetően.
Ettől függetlenül érdemes figyelemmel kísérni a projekt további tevékenységét, mivel dicséretes módon nem kívánja a mostani dark-electro trendet követni teljes mértékben, inkább visszanyúl &ndashde nem lenyúl ! &ndasha közelmúlt electro/minimal/EBM hagyományaihoz és azokat is felhasználja.
Mindenképpen javaslom, hogy a Total Pain Kollapz keressen egy neves producert, aki segítségükre lesz az album legjobb 5-6 dalát kiválasztva, egy újrakevert EP &ndashvagy új anyag &ndashfelvételében egy megfelelő minőségű stúdióban. Ha ez megtörténik, akkor minden esély meg van arra, hogy egy neves kiadó ondozásában jelenjen meg a Total Pain Kollapz, nagyobb figyelmet keltve.
Pontszám: 6/10
A recenziót ALAN THE WILD készítette, köszönet érte!