Interjú a Black Head Agency-vel
Vitathatatlanok a Black Head Agency érdemei az hazai alternatív elektronikus zenei életben ... Az általuk szervezett rendezvények sokunknak okoztak már felejthetetlen élményeket. De kik állnak a név mögött? Hogy működik? Ők hogy látják a hazai zenei színteret a "másik oldalról"?
A machinemusic.hu kérdéseire a Black Head Agency alapítói, Fekete István ( Steve Black Head) és Hekker Gábor válaszoltak.
- Tegyük fel hogy csak most ismerkedem a szcénával. Mit kell tudnom a Black Head Agency -ről? Mióta vagytok, és kik alkotják?
A Black Head Agency alternatív elektronikus zenével foglalkozó promóciós, koncertszervező, kiadvány készítő társaság. 1990-ben alakult meg, amikor a Depeche Mode Klubba rendszeresen hoztunk el külföldi fellépőket, valamint egyre nagyobb igény mutatkozott a DM-on kívüli zenei világ megismerésére, a szcéna zenekarainak magyarországi koncertjeire. A kemény mag 3 fő, de vannak segítőink.
- Honnét a név?
A név nyilván a nevem alapján született, persze egy pici véletlenen is múlt, mivel az egyik Technopolishoz készült plakátterv egy kiabáló fejet ábrázolt, ami azonnal megtetszett, és ami azóta is a logónk. A teljes sztorihoz tartozik, hogy ezt a fejet Kuli Laci készítette.
- Milyen eddigi rendezvények fűződnek a BHA nevéhez?
Rengeteg. A 90 től 95-ig majd 2007-től napjainkig. Először is az Industrial Booom amely egy új kezdeményezés. Egy fesztivál. Ilyet még nem csináltunk. 15 zenekarral. Soroljam őket?! :)
Azután visszafelé az időben:
11.02.19. Covenant (SWE), De/Vision (D), Black Nail Cabaret (HUN)
10.10.16. Leaether Strip (DEN)
10.10.16. Front Line Assembly (CAN), Mind In a Box ( AUT)
08.12.06. Front 242 (B)
07.07.17. Frontline Assembly (CAN)
95.06.17. Elegant Machinery (S)
95.05.19. Nitzer Ebb (GB)
95.04.22. Laibach (SLO)
95.04.08. Swamp Terrorist (CH)
95.03.11. Armageddon Dildos (D)
94.09.24. Trident MTV Paul King, & And One (D)
94.09.01. MUTE fesztivál : Inspiral Carpets, Miranda Sex Garden és MOBY elöszőr Magyarországon
94.07.02. Renegade Soundwave (GB)
94.06.10. Die Krupps (D) - 3000 fő
94.05.13. Orange Sector (D)
94.04.22. X Marks The Pedwalk (D)
94.03.11. Danny Briottet DJ (GB)
94.02.11. Armageddon Dildos (D)
93.09.25. Birmingham 6 (DK)
92.09.26. Armageddon Dildos (D)
91.12.13. Nitzer Ebb (GB)
91.07.19-21. Black Days - TILT! (D)
91.06.30. People are People - Die Krupps (D) és Armageddon Dildos (D) Kb: 4500 fő
90.09.23. Far (I)
- Miért csak most aktivizálta magát a BHA?
95 -től 2007-ig, egzisztencia, család, gyerekek... , és a megdöbbentő űr és csend a szcénában. Azt gondoltuk: még nem vagyunk olyan öregek, és van bennünk tűz és lendület, hogy újra megmozgassuk a magyar szcénát. Tartoztam magamnak néhány névvel, lehet hogy már mind megvolt és látva a mostani állapotokat lehet hogy ismét elhalgatunk.
- Hogy vagytok megelégedve a rendezvényeitek sikerességével, látogatottságával? Beváltják ezek a bulik a hozzájuk fűzött reményeket?
A rendezvényeink sikeresek, mert minőségiek. Minőségi technikával, minőségi kiszolgálással fogadjuk a zenekarokat. Ahogyan ezt illik! Viszont kevés kivétellel nem vagyunk megelégedve a látogatottsággal! Az Industrial Boom erre a legjobb példa. Ez a line up Németországban 2000 Fő/nap. Na de hagyjuk, nem akarok panaszkodni! Viszont azt megemlítem, hogy a középső német nap a leggyengébb látogatottságú nap volt. A háromnapos bérletet váltók majd harmada nem jött el! Ez szerintem a szcéna elleni legnagyobb merénylet. Nem vagyok rá kíváncsi ezért nem jövök! Van jegyem, de akkor sem! Ez tiszteletlenség és lejáratja a magyar közönség amúgy jó hírét.
Elgondolkoztat, hogy van-e értelme ezért a közönségért bármit is tenni, bárkit is elhozni.
- Elégségesnek találjátok a rendezvényeitek promócióját? Nem kellene több helyen is reklámozni?
A reklámból sosem elég, csak ki kell tudni fizetni. Kifizetni meg úgy lehet, ha van szponzor, vagy a jegybevételből ki lehet termelni. Ha egy ötszáz fős koncertet tisztességesen szeretnék promótálni, 500 ezer és egymillió között kéne rákölteni. Ez 1000 - 2000 Forinttal drágítaná a jegyárat. Szimpla matek... Marad a net, a szájhagyomány, a sajtós kapcsolatok. Viszont ez nem mindig elég. Itt azonban nagy feladata van a közönségnek. Ha felhívjuk a régi haverokat a koncert hírével, akkor egyre többen lehetünk.
Lehetnénk vagy lennének a hasonló koncerteken.
- Mi alapján választjátok ki a meghívott zenekarokat egy-egy rendezvényre?
Sok szempont van. Az ár csak a többedik. Az igényeket próbáljuk kielégíteni. Nyitott szemmel és füllel figyeljük a fórumokat. Ja és fontos, hogy különleges produkció legyen. Előnyben részesítjük azokat akik még nem voltak nálunk, vagy a régióban. Ez fontos, mert régiós közponntá szeretnénk tenni Magyarországot. Egy Industrial Booom szintű buli pl: nemzetközi szinten is különlegességnek számít. Ezért volt itt számos látogató a környező országokból. Ja és nem utolsó sorban akit szeretnék megnézni azt meghívom, hogy lépjen fel.
- A meghívott zenekaroknak hogy tetszik a magyar közönség? Mik a visszajelzések?
Tényleg imádnak minket! Kivéve az olyan elcseszett napokon mint a német nap volt! Az nem vitte jó hírünket! De amúgy szeretnek itt fellépni, mert jó a közönség. Dinamikus.
- Nektek mi a véleményetek a célközönségetekről? Kellőképp aktív a megcélzott réteg?
Mivel az alapvető célközönség a 30-40-es korosztály, így fokozottan kell figyelni erre a kérdésre. Ez a korosztály nem túl aktív, inkább kényelmes. Szóval nagyon a kedvükben kell járni. A fiatalok meg nem igazán ismerik a műfajt. Több fiatal kellene és több fiatalos 40-es. De az is lehet, hogy csak több pénz kellene az emberek zsebébe, hogy kimozduljanak. De azért mégsem fizethetjük ki a közönség helyett a koncertjegyet.
- Lesz még hasonló kiadvány mint a FRONT 242 koncerten rögzített "Moments in Budapest"?
Igen, szeretnénk. De ehhez a csillagok töléletes együttállása szükséges. Nem egyszerű egy ilyet tető alá hozni...
- Várható -e még az idei évben kisebb nagyobb rendezvény a BHA -től?
Persze, ha lesz közönség lesz koncert lásd mi lett a Mesh & COX buli sorsa mondhatnám hogy szégyen 91 eladott jegy egy héttel a buli előtt. A 2007-től napjainkig a BHA mintegy 12 millió Forinttal szponzorálta a magyar szcénát. Ez a befektetett összeg bizonyíték eltökéltségünkre.
Csináljuk, mert szeretjük! A legfőbb cél azonban, elsősorban a szcénát kiszolgáló saját szórakozóhely létrehozása.
Köszönjük az interjút srácok! :)
© machinemusic.hu / Poór Róbert (theborg)
Hozzászólások
2011 május 29. - 00:35 [3]
meklod
nem, az a nyomasztó, h. " a magyar embernek nagyon nehéz örömet szerezni" || ha már szóba került az Industrial Booom, muszáj megjegyeznem, h. a sok jó koncert közül a Klinik akkorát odabaszott (pardon), de akkorát.. :-)
Minden tiszteletem a Black Head Agency-nek!
Még most is elöttem van a 91.06.30. People are People-páré! Ha jól tudom,akkor vonult ki az utolsó ex-Szovjet katona az országból.Jürgen Engler úgy masírozott be a színpadra,mint gép és a legelső mozdulata az volt,hogy odab*szta a fejét a MIDI-drumpad-hoz,alaphangot adva a szám elejének.Rommá röhögtem magamat anno.Jó rég volt,de még mindig említésre méltó az Armageddon Dildos-bulikkal együtt.
Bár az Industrial Boom rendezvénysorozaton és a Die Krupps-Nitzer Ebb bulin financiális okok miatt sajnos nem tudtam részt venni,de a tavalyi Leather Strip és FLA buli mindent elárul a BHA szervezőképességeiről.RESPECT!!!!!!!!! ;)
AtomanT
Kicsit nyomasztó ez a siránkozás. Semmi baj nincs a szcénával szerintem, csak az hogy nem létezik. Ha az emberek Lady Gagát akarnak, akkor hiába teszed eléjük a Mesh-t, meg a COX-ot. Én pl. azért nem megyek, mert egyiket sem szeretem. Majd megyek ha Combichrist, Front Line Assembly, Hocico, Skinny Puppy vagy Covenant lesz. Tudom, hogy voltak már, de elmennék annyiszor ahányszor jönnek.
Hozzászólok
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
|
Facebook
|