Velvet Acid Christ interjú

Leporoltam egy régi, de nem elfelejtett interjú fordítását a Velvet Acid Christ -tól:
Régi túlélői a kérdésesen halott indusztriális színtérnek, és egyikei azoknak, akiket sosem felejtek el. Beszélnek nekünk egy kicsit az új életstílusról, a nagyszerű új CD- ről a "Hexangel( Distopia/Utopia)"- ról, és kicsit arról, hogy mit csinál ez a mindent elsöprő hardcore industrial vonat. Ez egy olyan interjú, amit szívesen csináltam meg. Íme!


Chain D.L.K.: Hogy mennek a dolgok felétek, és mi ez az új életmód (semmi drog, nyers ételek,stb.)?
Velvet Acid Christ: Nem tudok nyugodtan üldögélni, egy kreatív gép vagyok, minden amit csinálni akarok az a művészet, és hogy figyeljem a világot. Rengeteg az energiám, folyton dolgozom és nem tudom kicsit sem leállítani magam, az idegesítene. Úgy érzem magam, mint egy tinédzser, de még több energiával.

Chain D.L.K.: Rengeteg sikeres dolog zajlik körülöttetek. A "Pretty Toy" felkerült a dance-listákra olyanok közé, mint Christina Aguilera és Justin Timberlake (kivételes dolog egy indusztriális bandától), játszottatok a bálványotokkal, a Skinny Puppy-val, és az új album egy művészi remek. Ez keményebb hozzáállást hozott, esetleg némi agressziót is kíván a VAC munkamenetében, vagy most is úgy megy minden, ahogy eddig?   
Velvet Acid Christ: Nem tudom, minden olyan szürreálisnak látszik most. Én csak azt remélem, hogy jó zenét adok a haldokló industrial színtérnek, és szükség van rá. Azt remélem, hogy művészi kapaszkodót alkotok esetleg a tinédzserek számára is, akik menekülni próbálnak a normális élettől… A Skinny Puppy-val játszani olyan volt, mint egy álom…Beszéltem Ogre-val egy kicsit később, hogy milyen jók voltak. Nagyon nyomott és kishitű voltam azidő tájt. Nincs az a nagyarcú rocksztár-fejem. Igen, extrém vagyok ha eljönnek megnézni, de nem nyomatom az "én vagyok a zenész, jobb vagyok nálad" szarságot. Úgy gondolom, az új VAC sötét, egy kissé kaotikus, gyorsabb, mint az eddigiek, semmi más különbség nincs…

Chain D.L.K.: Hogy találtátok ki, hogy visszatértek hozzájuk és ismét aláírtok a  régi kiadótokkal, a Dependent Records-al, miért éppen őket választottátok?
Velvet Acid Christ: Thorsten Stroht. Ez minden, nincs egyéb válasz. Ő ott dolgozik és intézi a promóciójukat, és ő a legjobb az üzletágban, ennyi. Nem is akarhatnék jobbat Thorstennél…

Chain D.L.K.: Mi volt a kiváltó oka, hogy bemenjetek a stúdióba és megcsináljátok ezeket a dalokat, valamint drasztikus változást vigyetek az életmódotokba?
Velvet Acid Christ: A kezdetekkor tiszta depresszió volt. Írtam talán 3 dalt a változások előtt, és simán meg lehet mondani melyikek ezek…Mindig lehangoló, morbid dolgokról írtam dalokat, nem tudtam vidám zenét írni, ez sosem egyszerű. Az erő, hogy ezt megtegyem, az életstílusomból fakadt, és az engem körülvevő mainstream világtól való elhatárolódásomból is.

Chain D.L.K.: A hangszínek jobban elhatárolhatók, mint korábban. Ennek a hangzásbeli változásnak mik az okai?
Velvet Acid Christ: Micsoda? És hol marad a buli öröme? Ez egy játék…találd meg a hangokat.

Chain D.L.K.: Hogy derül ki, hogy helyesen használsz- e bizonyos hangokat a dalokban?
Velvet Acid Christ:. Zörejek, dialógusok néhány helyen… ezek valójában hidakat képeznek. Ezek mind arra szolgálnak, hogy gondolatokat ébresszenek, és élményt nyújtsanak.

Chain D.L.K.: Egyike vagytok azoknak a bandáknak, akiknek a  hardcore rajongóbázisuk készít klipeket a dalaikra (sok megnyilvánulás van ezzel kapcsolatban a VAC weboldalának fórumán). Mindent figyelembe véve bárkivel vállvetve dolgoztok ezeken a Hexangel-albumos videókon a rajongók közül? Vannak egyéb verziók is a végleges VAC klipekre az adott dalokból?
Velvet Acid Christ: Erre nincs mód, pénzpocsékolás lenne. Persze a net működik, de nem meléggé mainstream közeg, ráadásul amit csinálok, kissé erőszakos…nem az MTV-re való, természetesen.

Chain D.L.K.: A dobhangzás most élőbb, mint a "Fun With Knives" vagy a "Twisted Thought Generator" idején, amikor több basszust alkalmaztatok. A dobok most is dobgéppel, vagy rendes dobfelszereléssel lettek feljátszva?
Velvet Acid Christ: Milliónyi dobhangzást használok mindig, és folyton cserélgetem őket, utálom mindig ugyan azokat a hangzásokat használni…Szóval dobgép.

Chain D.L.K.: Nem mondom, hogy átmentél szintipopba (ez elég messze állna az igazságtól), de több szintetizátor van ezen az anyagon, mint az eddigieken. Miért van ez, és mi határozza meg, hogy azt mondod, így csinálsz zenét?
Velvet Acid Christ: Analóg szintetizátorokban otthon vagyok, és egy csomót használtam ennek az anyagnak a megalkotásánál. Szeretem a tiszta hangzásukat. Utálom a Vintage Analog cuccokat. A '70- es évek billentyűhangzása tetszik…

Chain D.L.K.:
Hallottam kicsit korábban olyan visszhangokat, miszerint csináltál egy side-projectet az Individual Totem-el együtt (szeretem azt a bandát, de mi van velük?) és a Kalte Farben-nel (akiknek hamarosan kijön egy új anyaguk, nemrég beszélgettem az énekesükkel). Ez igaz- e, és ha igen, mikor élvezhetjük a munka gyümölcsét?
Velvet Acid Christ: Nem, ez csak szóbeszéd volt, de szeretnék együtt dolgozni valamilyen anyagon ezekkel a srácokkal, talán még meghívnám Rudy Ratzinger-t is a Wumpscut-ból egy remix erejéig. Emaileztem Ingo-val (Kalte Farben) ismét, tehát lehet, hogy valami történik majd…

Chain D.L.K.: Említetted az oldaladon, hogy a borítóban minden dalszöveg mellett ott van egy történet, hogyan készült az adott dal. Például a karóba húzott figura képe hogyan kapcsolódik a "Collapsed" dal koncepciójához? Csak hogy azok a rajongók is tudják, miről van szó, akik letöltik az albumot, de a booklethez nem jutnak hozzá…
Velvet Acid Christ:. Nagy jelentősége van az omladozó falaknak a háttérben, olyanok, mint egy következményre utaló figyelmeztetés. Igen, vészjóslásnak tűnik részemről. A box még frankóbb a sima CD-nél. A borító csodálatos… Egy olyan Cd-t megvenni, mint a "Hex Angel" sokkal többet nyújt, mint más kiadványok, mert ilyesmit még senki sem csinált eddig a csomagolás terén… senki…Tehát ha megnézed a borítót, láthatod, hogy megér minden Pennyt.

Chain D.L.K.:
Te csináltál mindent, ami a borítóban látható?
Velvet Acid Christ: Nem, Shawn csinált mindent…

Chain D.L.K.: Ez egy olyan korszak, amikor az átlagos future-pop és szintipop bandák ugyanolyan hangzással rendelkeznek, ezt mind tudjuk. Sokat gondolkoztál az új CD keménységén, vagy figyelembe vetted a future pop/szintipop helyzetének alakulását esetleg?
Velvet Acid Christ: Fogalmam sincs, nem vagyok benne annyira a színtérben, hogy tudjam mi a helyzet, de úgy gondolom, az új CD-m megtalál olyan idősebb generációba tartozó embereket is, akik nem érdeklődnek a futurepop iránt. Nem tudom, hogy végül is milyen eredményeket ér el a CD, ki szereti majd és ki nem. Csak a legjobbakat tudom remélni…

Chain D.L.K: Milyen új módszereket és felvételi taktikákat alkalmaztál a "Hexangel" készítésének idején? Több stúdiómunkát igényelt a dolog, vagy a végeredmény másképp készült el, mint korábban?
Velvet Acid Christ: Brit keverőket használtam, ami egy új dolog, és rengeteg más külső eszközt. Sok '70-es években használatos billentyűst és sok samplerközpontú dobprogramot és hangokat… És igen, rengeteg stúdióidőt vett igénybe a dolog. Régóta foglalkoztatott, hogy mindezeket a dolgokat rendesen felhasználjam. Hónapról hónapra jobban belejöttem. Úgy használtam a '70-es évek szintihangzásait, hogy nem voltak velük kapcsolatos emlékeim, így minden dal hangzását külön kellett kitalálni. Jó buli volt!

Chain D.L.K.: Van itt egy leírás az összes kiadványodról, ami elmondja, melyik anyagnál milyen hatások értek. Az volt a cél, hogy elhagyd a hatásaidat ennél a kiadványnál, és valami eddig sosem hallott dolgot alkoss?
Velvet Acid Christ: Csak belefáradtam hogy más bandák útját kövessem…ez nem érdekel…és úgy gondolom, ennek ellenére úgy hagyom el a színpadot minden alkalommal, hogy minden esetben tisztelgek a példaképeim előtt.


Chain D.L.K.: Remélem az EDT még létezik, és ha most nem is működik, egyszer még visszatér.
Velvet Acid Christ:  Annak örökre vége….

Chain D.L.K.: Szerettem az olyan Quake Arena turnékat, amik pár évvel ezelőtt voltak, haha. Most már senki sem játszik ellenem többé:-(
Velvet Acid Christ: Igen, nagy kár, de a 2004-es Unreal Turnement-en részt vett az egész VAC stáb teljes fegyverzetben!

Chain D.L.K.: Az olyan bandáknál, mint az Evil's Toy/T.O.Y. vagy a Silke Bischoff/18 Summers az életmódváltás névváltoztatással is együtt járt. A drogok használatának velejárói nélkül az életed, a zenéd, a Velvet Acid Christ lényege megváltozik, vagy megmarad ugyanolyannak, mint eddig?
Velvet Acid Christ:. A drogok meghagyták a jeleiket rajtam, nem keresek magyarázatokat, rengeteg pszichedelikus szert használtam. Ezek veled maradnak és ezek a nyomok benne maradtak a zenémben is, de nem ez az elsődleges hatás, viszont miután többször meghallgatod a CD-t, felismered ezeket a hatásokat. Nem változom, még mindig a sötét hangzást részesítem előnyben, a lélek gyarlóságát mutatom meg, azt, ami mindig is voltam, de erősebb vagyok, és több az életerőm most…De nem vagyok egy hippy.

Chain D.L.K.: Semmiféle változás nem tudna rávenni, hogy turnézz? Az sem változtatná meg a véleményedet, ha a következő Frontline Assembly turné lenne az utolsó, és szerves része lehetnél?
Velvet Acid Christ:. Nem vállalnám. Nem fogok semmilyen turnét vállalni. Játszani fogok pár nagyobb városban, de így sem indulok útnak egyedül.

Chain D.L.K.: Észrevettem, hogy a legtöbb techno/trance elem, ami korábban jellemezte a zenédet, eltűnt. Használtál bármit ezekből a technos dolgokból az új Cd készítésekor?
Velvet Acid Christ: Egy nagyon keveset, de ez is része a goth és industrial hatásaimnak gyerekkoromból. Belebetegszem a techno dalokba, mert túl hosszúak és túl gyorsak. Próbálok értelmesebb dalszövegekkel készíteni a zenémet, ami így emlékezetesebb és élvezhetőbb lesz talán.

Chain D.L.K.: Igaz is, mi van a Mindflux projecttel( a Mindflux Funeral jut eszembe, ha ezt a nevet hallom)?
Velvet Acid Christ:
Lezárva. Csak a VAC van. Csak a VAC-t akarom csinálni, mindig és csakis.

Chain D.L.K.: Mi lenne a jó megoldás azzal kapcsolatban, hogy ötvözni lehessen a "Fun With Knives" kemény basszusütemeit és a kemény indusztriális hangzást(nem az EBM ütemeket, persze)? Lenne valami elképzelésed erről?
Velvet Acid Christ: Minden a túlvezérelt jeleken múlik és a kompresszión. Bármit használhatsz, csak tudni kell, mit csinálsz. Kicsit a kísérletezésről szól a dolog.

Chain D.L.K.: Miért a gyűlölet az Apoptygma Berzerk és Ronan Harris (VNV Nation) irányába? Zenei nézeteltérés vagy személyes jellegű problémák miatt van így a dolog köztetek?
Velvet Acid Christ: Mert ez a dráma a színtéren nevetséges, és valakinek az az igénye, hogy nagyarcú rocksztárt játsszon mindenhol. És igen, Ronan és Mark (VNV Nation) esetével kapcsolatban is szar véleménnyel vagyok, mert egy idióta seggnyalónak állítottak be Denverben a Haujobb/VNV Nation koncerten. Szóval részemről visszatérek a "csesszétek meg magatokat" hozzáálláshoz. Tudod, a "gyere és nyomj le" szindróma. Szeretném látni, ahogy megpróbálják!

Chain D.L.K.: A kezdetekkor Bill Leeb-el dolgoztál, és úgy tudom még mindig jó barátságban vagytok. Ő vagy Rhys megkeresett az ügyben, hogy csináljatok valami side-projectet, vagy más dolgot közösen?
Velvet Acid Christ: Adtam CD-ket Bill Leeb-nek, Thorsten turnén volt, az FLA ügyeit intézte. Bill odaadta a CD-ket Thorstennek, anélkül, hogy meghallgatta volna őket. Bill manapság gyűlöli a VAC-t és azt hiszi megszívattuk, hát kit érdekel. Ez az igazság. Sosem szívattam Billt, csak megkértem hogy adja oda a CD-ket a németeknek. Szeretem a régebbi zenéjét, és nem tetszik a viselkedése.

Chain D.L.K.: Hogy emlékszel vissza a zenei anyag készítésére a "Dimension 8"-nál, és hogy komponálsz dalokat, hogy öntöd formába az ötleteidet manapság? Mik a fő különbségek? Gondoltad volna bármikor, hogy a "Hexangel" dalai ennyire különbözőek lesznek a "Dimension 8"-on hallottaktól? Miben mások a dalok felépítései?
Velvet Acid Christ: Nem igazán. Rengeteg különbség volt a kezdetekkor a jelenhez képest, egyszerűbb stílus, egyszerűbb hangzások. Egyre komplexebb lett a dolog egyik időszaktól a másikig, így jutottam el a "Hexangel" keményebb munkálataihoz, amely közben teljessé értek a dalok. A "Dimension 8" arról szólt, hogy egyszerűen csak írjak valamit, ami eléggé szívás…


Chain D.L.K.: Mik a terveid remix ügyekben?
Velvet Acid Christ: Nincsenek remixek. Gyűlölöm őket. Időpocsékolás. Senkit sem érdekel. Az energiáim pazarlása, inkább új dalokat csinálok.

Chain D.L.K.: Hardcore VAC rajongó vagyok a "Church of Acid" megjelenése óta, és volt egy régi pólóm ("Fun With Drugs" felirattal), kb 4 és fél évvel ezelőttig, de sajna idővel tönkrement. Valahogy tudnám pótolni ezt a veszteséget?
Velvet Acid Christ: Igen! Hamarosan tudunk nyújtani merchandise termékeket nektek rajongóknak, sok póló lesz és más tárgyak is.

Chain D.L.K.: Mit várhatunk, mit hoz a "VAC- szerelvény" a jövőben?
Velvet Acid Christ: Egy kislemezgyűjtemény/b-oldalas dalok kiadványt, egy éven belül egy új CD-t, és talán néhány fellépést, valamint az imént említett tárgyakat.

Chain D.L.K.: Bármilyen nyers kaját megeszel? Meg szeretném kóstolni mielőtt elválunk (haha, csak úgy teszek mintha érdekelne a dolog). Egyéb jó vicc?
Velvet Acid Christ: Szeretem a mandulavajat, magában eszem, esetleg megszórom almaszeletekkel, egy kevés természetes tengeri sóval. Igazán finom!

Chain D.L.K.: Köszönöm az interjút, mindig legyen ilyen "seggberúgós" a zenéd, és rúgjon hátsón mindenkit az industrial rajongók körében! Sok szerencsét az új életmódodhoz, és vigyázz magadra!
Velvet Acid Christ: Köszönöm az érdekes interjút!

Visit Velvet Acid Christ on the web at:
http://www.velvetacidchrist.com

September 19th 2006
interviewed by Marc Tater

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu