Velvet Acid Christ interjú
Leporoltam egy régi, de nem elfelejtett interjú fordítását a Velvet Acid Christ -tól:
Régi
túlélői a kérdésesen halott indusztriális színtérnek, és egyikei
azoknak, akiket sosem felejtek el. Beszélnek nekünk egy kicsit az új
életstílusról, a nagyszerű új CD- ről a "Hexangel( Distopia/Utopia)"-
ról, és kicsit arról, hogy mit csinál ez a mindent elsöprő hardcore
industrial vonat. Ez egy olyan interjú, amit szívesen csináltam meg.
Íme!
Chain D.L.K.: Hogy mennek a dolgok felétek, és mi ez az új életmód (semmi drog, nyers ételek,stb.)?
Velvet Acid Christ: Nem tudok nyugodtan üldögélni, egy kreatív
gép vagyok, minden amit csinálni akarok az a művészet, és hogy
figyeljem a világot. Rengeteg az energiám, folyton dolgozom és nem
tudom kicsit sem leállítani magam, az idegesítene. Úgy érzem magam,
mint egy tinédzser, de még több energiával.
Chain D.L.K.: Rengeteg sikeres dolog zajlik körülöttetek. A
"Pretty Toy" felkerült a dance-listákra olyanok közé, mint Christina
Aguilera és Justin Timberlake (kivételes dolog egy indusztriális
bandától), játszottatok a bálványotokkal, a Skinny Puppy-val, és az új
album egy művészi remek. Ez keményebb hozzáállást hozott, esetleg némi
agressziót is kíván a VAC munkamenetében, vagy most is úgy megy minden,
ahogy eddig?
Velvet Acid Christ: Nem tudom, minden olyan szürreálisnak
látszik most. Én csak azt remélem, hogy jó zenét adok a haldokló
industrial színtérnek, és szükség van rá. Azt remélem, hogy művészi
kapaszkodót alkotok esetleg a tinédzserek számára is, akik menekülni
próbálnak a normális élettől… A Skinny Puppy-val játszani olyan volt,
mint egy álom…Beszéltem Ogre-val egy kicsit később, hogy milyen jók
voltak. Nagyon nyomott és kishitű voltam azidő tájt. Nincs az a
nagyarcú rocksztár-fejem. Igen, extrém vagyok ha eljönnek megnézni, de
nem nyomatom az "én vagyok a zenész, jobb vagyok nálad" szarságot. Úgy
gondolom, az új VAC sötét, egy kissé kaotikus, gyorsabb, mint az
eddigiek, semmi más különbség nincs…
Chain D.L.K.: Hogy találtátok ki, hogy visszatértek hozzájuk és
ismét aláírtok a régi kiadótokkal, a Dependent Records-al, miért éppen
őket választottátok?
Velvet Acid Christ: Thorsten Stroht. Ez minden, nincs egyéb
válasz. Ő ott dolgozik és intézi a promóciójukat, és ő a legjobb az
üzletágban, ennyi. Nem is akarhatnék jobbat Thorstennél…
Chain D.L.K.: Mi volt a kiváltó oka, hogy bemenjetek a stúdióba
és megcsináljátok ezeket a dalokat, valamint drasztikus változást
vigyetek az életmódotokba?
Velvet Acid Christ: A kezdetekkor tiszta depresszió volt. Írtam
talán 3 dalt a változások előtt, és simán meg lehet mondani melyikek
ezek…Mindig lehangoló, morbid dolgokról írtam dalokat, nem tudtam vidám
zenét írni, ez sosem egyszerű. Az erő, hogy ezt megtegyem, az
életstílusomból fakadt, és az engem körülvevő mainstream világtól való
elhatárolódásomból is.
Chain D.L.K.: A hangszínek jobban elhatárolhatók, mint korábban. Ennek a hangzásbeli változásnak mik az okai?
Velvet Acid Christ: Micsoda? És hol marad a buli öröme? Ez egy játék…találd meg a hangokat.
Chain D.L.K.: Hogy derül ki, hogy helyesen használsz- e bizonyos hangokat a dalokban?
Velvet Acid Christ:. Zörejek, dialógusok néhány helyen… ezek
valójában hidakat képeznek. Ezek mind arra szolgálnak, hogy
gondolatokat ébresszenek, és élményt nyújtsanak.
Chain D.L.K.: Egyike vagytok azoknak a bandáknak, akiknek a
hardcore rajongóbázisuk készít klipeket a dalaikra (sok megnyilvánulás
van ezzel kapcsolatban a VAC weboldalának fórumán). Mindent figyelembe
véve bárkivel vállvetve dolgoztok ezeken a Hexangel-albumos videókon a
rajongók közül? Vannak egyéb verziók is a végleges VAC klipekre az
adott dalokból?
Velvet Acid Christ: Erre nincs mód, pénzpocsékolás lenne. Persze
a net működik, de nem meléggé mainstream közeg, ráadásul amit csinálok,
kissé erőszakos…nem az MTV-re való, természetesen.
Chain D.L.K.: A dobhangzás most élőbb, mint a "Fun With Knives"
vagy a "Twisted Thought Generator" idején, amikor több basszust
alkalmaztatok. A dobok most is dobgéppel, vagy rendes dobfelszereléssel
lettek feljátszva?
Velvet Acid Christ: Milliónyi dobhangzást használok mindig, és
folyton cserélgetem őket, utálom mindig ugyan azokat a hangzásokat
használni…Szóval dobgép.
Chain D.L.K.: Nem mondom, hogy átmentél szintipopba (ez elég
messze állna az igazságtól), de több szintetizátor van ezen az anyagon,
mint az eddigieken. Miért van ez, és mi határozza meg, hogy azt mondod,
így csinálsz zenét?
Velvet Acid Christ: Analóg szintetizátorokban otthon vagyok, és
egy csomót használtam ennek az anyagnak a megalkotásánál. Szeretem a
tiszta hangzásukat. Utálom a Vintage Analog cuccokat. A '70- es évek
billentyűhangzása tetszik…
Chain D.L.K.: Hallottam kicsit korábban olyan
visszhangokat, miszerint csináltál egy side-projectet az Individual
Totem-el együtt (szeretem azt a bandát, de mi van velük?) és a Kalte
Farben-nel (akiknek hamarosan kijön egy új anyaguk, nemrég beszélgettem
az énekesükkel). Ez igaz- e, és ha igen, mikor élvezhetjük a munka
gyümölcsét?
Velvet Acid Christ: Nem, ez csak szóbeszéd volt, de szeretnék
együtt dolgozni valamilyen anyagon ezekkel a srácokkal, talán még
meghívnám Rudy Ratzinger-t is a Wumpscut-ból egy remix erejéig.
Emaileztem Ingo-val (Kalte Farben) ismét, tehát lehet, hogy valami
történik majd…
Chain D.L.K.:
Említetted az oldaladon, hogy a borítóban minden dalszöveg mellett ott
van egy történet, hogyan készült az adott dal. Például a karóba húzott
figura képe hogyan kapcsolódik a "Collapsed" dal koncepciójához? Csak
hogy azok a rajongók is tudják, miről van szó, akik letöltik az
albumot, de a booklethez nem jutnak hozzá…
Velvet Acid Christ:. Nagy jelentősége van az omladozó falaknak a
háttérben, olyanok, mint egy következményre utaló figyelmeztetés. Igen,
vészjóslásnak tűnik részemről. A box még frankóbb a sima CD-nél. A
borító csodálatos… Egy olyan Cd-t megvenni, mint a "Hex Angel" sokkal
többet nyújt, mint más kiadványok, mert ilyesmit még senki sem csinált
eddig a csomagolás terén… senki…Tehát ha megnézed a borítót, láthatod,
hogy megér minden Pennyt.
Chain D.L.K.: Te csináltál mindent, ami a borítóban látható?
Velvet Acid Christ: Nem, Shawn csinált mindent…
Chain D.L.K.: Ez egy olyan korszak, amikor az átlagos future-pop
és szintipop bandák ugyanolyan hangzással rendelkeznek, ezt mind
tudjuk. Sokat gondolkoztál az új CD keménységén, vagy figyelembe vetted
a future pop/szintipop helyzetének alakulását esetleg?
Velvet Acid Christ: Fogalmam sincs, nem vagyok benne annyira a
színtérben, hogy tudjam mi a helyzet, de úgy gondolom, az új CD-m
megtalál olyan idősebb generációba tartozó embereket is, akik nem
érdeklődnek a futurepop iránt. Nem tudom, hogy végül is milyen
eredményeket ér el a CD, ki szereti majd és ki nem. Csak a legjobbakat
tudom remélni…
Chain D.L.K: Milyen új módszereket és felvételi taktikákat
alkalmaztál a "Hexangel" készítésének idején? Több stúdiómunkát
igényelt a dolog, vagy a végeredmény másképp készült el, mint korábban?
Velvet Acid Christ: Brit keverőket használtam, ami egy új dolog,
és rengeteg más külső eszközt. Sok '70-es években használatos
billentyűst és sok samplerközpontú dobprogramot és hangokat… És igen,
rengeteg stúdióidőt vett igénybe a dolog. Régóta foglalkoztatott, hogy
mindezeket a dolgokat rendesen felhasználjam. Hónapról hónapra jobban
belejöttem. Úgy használtam a '70-es évek szintihangzásait, hogy nem
voltak velük kapcsolatos emlékeim, így minden dal hangzását külön
kellett kitalálni. Jó buli volt!
Chain D.L.K.: Van itt egy leírás az összes kiadványodról, ami
elmondja, melyik anyagnál milyen hatások értek. Az volt a cél, hogy
elhagyd a hatásaidat ennél a kiadványnál, és valami eddig sosem hallott
dolgot alkoss?
Velvet Acid Christ: Csak belefáradtam hogy más bandák útját
kövessem…ez nem érdekel…és úgy gondolom, ennek ellenére úgy hagyom el a
színpadot minden alkalommal, hogy minden esetben tisztelgek a
példaképeim előtt.
Chain D.L.K.: Remélem az EDT még létezik, és ha most nem is működik, egyszer még visszatér.
Velvet Acid Christ: Annak örökre vége….
Chain D.L.K.: Szerettem az olyan Quake Arena turnékat, amik pár évvel ezelőtt voltak, haha. Most már senki sem játszik ellenem többé:-(
Velvet Acid Christ: Igen, nagy kár, de a 2004-es Unreal Turnement-en részt vett az egész VAC stáb teljes fegyverzetben!
Chain D.L.K.: Az olyan bandáknál, mint az Evil's Toy/T.O.Y. vagy
a Silke Bischoff/18 Summers az életmódváltás névváltoztatással is
együtt járt. A drogok használatának velejárói nélkül az életed, a
zenéd, a Velvet Acid Christ lényege megváltozik, vagy megmarad
ugyanolyannak, mint eddig?
Velvet Acid Christ:. A drogok meghagyták a jeleiket rajtam, nem
keresek magyarázatokat, rengeteg pszichedelikus szert használtam. Ezek
veled maradnak és ezek a nyomok benne maradtak a zenémben is, de nem ez
az elsődleges hatás, viszont miután többször meghallgatod a CD-t,
felismered ezeket a hatásokat. Nem változom, még mindig a sötét
hangzást részesítem előnyben, a lélek gyarlóságát mutatom meg, azt, ami
mindig is voltam, de erősebb vagyok, és több az életerőm most…De nem
vagyok egy hippy.
Chain D.L.K.: Semmiféle változás nem tudna rávenni, hogy
turnézz? Az sem változtatná meg a véleményedet, ha a következő
Frontline Assembly turné lenne az utolsó, és szerves része lehetnél?
Velvet Acid Christ:. Nem vállalnám. Nem fogok semmilyen turnét vállalni. Játszani fogok pár nagyobb városban, de így sem indulok útnak egyedül.
Chain D.L.K.: Észrevettem, hogy a legtöbb techno/trance elem,
ami korábban jellemezte a zenédet, eltűnt. Használtál bármit ezekből a
technos dolgokból az új Cd készítésekor?
Velvet Acid Christ: Egy nagyon keveset, de ez is része a goth és
industrial hatásaimnak gyerekkoromból. Belebetegszem a techno dalokba,
mert túl hosszúak és túl gyorsak. Próbálok értelmesebb dalszövegekkel
készíteni a zenémet, ami így emlékezetesebb és élvezhetőbb lesz talán.
Chain D.L.K.: Igaz is, mi van a Mindflux projecttel( a Mindflux Funeral jut eszembe, ha ezt a nevet hallom)?
Velvet Acid Christ: Lezárva. Csak a VAC van. Csak a VAC-t akarom csinálni, mindig és csakis.
Chain D.L.K.: Mi lenne a jó megoldás azzal kapcsolatban, hogy
ötvözni lehessen a "Fun With Knives" kemény basszusütemeit és a kemény
indusztriális hangzást(nem az EBM ütemeket, persze)? Lenne valami
elképzelésed erről?
Velvet Acid Christ: Minden a túlvezérelt jeleken múlik és a
kompresszión. Bármit használhatsz, csak tudni kell, mit csinálsz.
Kicsit a kísérletezésről szól a dolog.
Chain D.L.K.:
Miért a gyűlölet az Apoptygma Berzerk és Ronan Harris (VNV Nation)
irányába? Zenei nézeteltérés vagy személyes jellegű problémák miatt van
így a dolog köztetek?
Velvet Acid Christ: Mert ez a dráma a színtéren nevetséges, és
valakinek az az igénye, hogy nagyarcú rocksztárt játsszon mindenhol. És
igen, Ronan és Mark (VNV Nation) esetével kapcsolatban is szar
véleménnyel vagyok, mert egy idióta seggnyalónak állítottak be
Denverben a Haujobb/VNV Nation koncerten. Szóval részemről visszatérek
a "csesszétek meg magatokat" hozzáálláshoz. Tudod, a "gyere és nyomj
le" szindróma. Szeretném látni, ahogy megpróbálják!
Chain D.L.K.: A kezdetekkor Bill Leeb-el dolgoztál, és úgy tudom
még mindig jó barátságban vagytok. Ő vagy Rhys megkeresett az ügyben,
hogy csináljatok valami side-projectet, vagy más dolgot közösen?
Velvet Acid Christ: Adtam CD-ket Bill Leeb-nek, Thorsten turnén
volt, az FLA ügyeit intézte. Bill odaadta a CD-ket Thorstennek,
anélkül, hogy meghallgatta volna őket. Bill manapság gyűlöli a VAC-t és
azt hiszi megszívattuk, hát kit érdekel. Ez az igazság. Sosem szívattam
Billt, csak megkértem hogy adja oda a CD-ket a németeknek. Szeretem a
régebbi zenéjét, és nem tetszik a viselkedése.
Chain D.L.K.: Hogy emlékszel vissza a zenei anyag készítésére a
"Dimension 8"-nál, és hogy komponálsz dalokat, hogy öntöd formába az
ötleteidet manapság? Mik a fő különbségek? Gondoltad volna bármikor,
hogy a "Hexangel" dalai ennyire különbözőek lesznek a "Dimension 8"-on
hallottaktól? Miben mások a dalok felépítései?
Velvet Acid Christ: Nem igazán. Rengeteg különbség volt a
kezdetekkor a jelenhez képest, egyszerűbb stílus, egyszerűbb hangzások.
Egyre komplexebb lett a dolog egyik időszaktól a másikig, így jutottam
el a "Hexangel" keményebb munkálataihoz, amely közben teljessé értek a
dalok. A "Dimension 8" arról szólt, hogy egyszerűen csak írjak valamit,
ami eléggé szívás…
Chain D.L.K.: Mik a terveid remix ügyekben?
Velvet Acid Christ: Nincsenek remixek. Gyűlölöm őket. Időpocsékolás. Senkit sem érdekel. Az energiáim pazarlása, inkább új dalokat csinálok.
Chain D.L.K.: Hardcore VAC rajongó vagyok a "Church of Acid"
megjelenése óta, és volt egy régi pólóm ("Fun With Drugs" felirattal),
kb 4 és fél évvel ezelőttig, de sajna idővel tönkrement. Valahogy
tudnám pótolni ezt a veszteséget?
Velvet Acid Christ: Igen! Hamarosan tudunk nyújtani merchandise termékeket nektek rajongóknak, sok póló lesz és más tárgyak is.
Chain D.L.K.: Mit várhatunk, mit hoz a "VAC- szerelvény" a jövőben?
Velvet Acid Christ: Egy kislemezgyűjtemény/b-oldalas dalok
kiadványt, egy éven belül egy új CD-t, és talán néhány fellépést,
valamint az imént említett tárgyakat.
Chain D.L.K.: Bármilyen nyers kaját megeszel? Meg szeretném
kóstolni mielőtt elválunk (haha, csak úgy teszek mintha érdekelne a
dolog). Egyéb jó vicc?
Velvet Acid Christ: Szeretem a mandulavajat, magában eszem, esetleg megszórom almaszeletekkel, egy kevés természetes tengeri sóval. Igazán finom!
Chain D.L.K.: Köszönöm az interjút, mindig legyen ilyen
"seggberúgós" a zenéd, és rúgjon hátsón mindenkit az industrial
rajongók körében! Sok szerencsét az új életmódodhoz, és vigyázz magadra!
Velvet Acid Christ: Köszönöm az érdekes interjút!
Visit Velvet Acid Christ on the web at:
http://www.velvetacidchrist.com
September 19th 2006
interviewed by Marc Tater
Hozzászólások
Jelenleg nincsen hozzászólás!
Hozzászólok
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
|
Facebook
|