Alan Wilder (Recoil) interjú

A Machinemusic felkérte Alan Wildert egy online intrjúra, melyre Alan készségesen válaszolt is. Ezt olvashatjátok a továbbiakban.

"A subHuman továbbra is magán viseli a tipikus Recoil védjegyeket, az egészen sötét hangulatú, erőteljes és sajátságos hangulatot –így megtalálhatóak az egyértelmű kapcsolatok az előző albumokhoz."


Alan Wilder (Recoil) interjú


Machine Music: Miért kellett ilyen sokat várnunk az új Recoil albumra?


Alan Wilder: Alapvetően szükségem volt némi szünetre. A Liquid album után, nagyon-nagyon üresnek éreztem magam mentálisan és ráadásul ekkor született meg második gyermekünk, Stanley is. Úgy gondoltam, hogy több időt kell a gyermek gondozásával töltenem (habár feleségem, Hep végezte a teendők javarészét). Nekirugaszkodtam több alkalommal is az elmúlt 5 évben, hogy beindítsam a projektet, de sehogy sem akart összejönni a dolog, így ezt egy jelként értékeltem, hogy több időt kell távol töltenem a stúdiótól. Végül Hep egy gyengéd, de erőteljes ösztökélése hatására kaptam össze magam és kezdtem el dolgozni igazán komolyan 2005 végén.

Machine Music: Mennyire követi a subHuman azt a zenei irányvonalat, ami a Liquid és az Unsound Methods albumokon jelent meg?

Alan Wilder: A subHuman továbbra is magán viseli a tipikus Recoil védjegyeket, az egészen sötét hangulatú, erőteljes és sajátságos hangulatot –így megtalálhatóak az egyértelmű kapcsolatok az előző albumokhoz. Mindig azok voltak a kedvenc albumaim, melyeket meg kell „tanulnia&rdquoa zenehallgatónak &ndashmelyeknél többszöri meghallgatásra van szükség annak érdekében, hogy értékelni lehessen a zenei struktúrát és a többi apró észletet. Azt gondolom, hogy ez a nagylemez kevésbé ísérleti és több egyértelmű dallamot tartalmaz de még így is messze van a „pop”-tól (ami természetesen sosem jelentett problémát nekem!). Egyszerűen azt csinálom, ami nekem természetes és az esetek többségében a blues irányába fordulnak a zenék &ndashhasonlóan néhány dalhoz amit a múltban készítettem, és nem csak a Liquid és az Unsound Methods albumoknál, de a Bloodline nagylemez esetében is, sőt akár a Depeche Mode időkre is visszatekintve. Ezt követve kezdtem keresni egy hiteles blues énekest és így akadtam rá oe Richardsonra az interneten.


Machine Music: Tervezel további együttműködést, side-projekteket más zenészekkel, művészekkel vagy a Recoil elég elfoglaltságot jelent számodra?

Alan Wilder: Nem tervezek további projektekben történő együttműködést. Mivel újra elkezdtem a munkát, a Recoil kitölti minden időmet és remélem nagyon hamar hozzákezdhetek egy újabb albumhoz. Miden bizonnyal keresni fogok közreműködőket is hozzá, de ez még nagyon messze van.

Machine Music: Sok zenei oldal, magazin a Recoil zenéjét Electro-blues-nak vagy komplex filmzene-szerű hangzásként írja le. Egyetértesz ezekkel a címkékkel?


Alan Wilder: Igen, azt gondolom hogy ez is egyfajta lehetőség a Recoil jellemzőinek leírására, de az eredmény gyakran más területekre is betéved. Ami biztos, hogy szeretek kísérletezni a hangzással és különböző stílusokkal. Gyakran használok klasszikus nagyzenekari hangzást, de ugyanúgy különböző tradicionális népi hangszereket és furcsa ütős/ritmus effekteket. Valójában több az organikus hangzás és emberi előadás mint a tiszta elektronika a végeredményben. Nem érdekel hogy mi az arány és hogy kívánják az emberek leírni a zenét.


Machine Music: A szokatlan és egyedi Recoil dalok nem teljesen rádióba vagy klubokba illő zenék. Szándékosan kívánsz távol maradni a népszerű pop színrétől?


Alan Wilder: Számomra a zeneszerzés majdnem tudat alatti folyamat, ami azt jelenti hogy nem érdekel egy pillanatra sem a végeredmény esetleges népszerűsége. Ahogy korábban is mondtam, az a legfontosabb hogy a zenekészítés legyen ösztönös és legyen meg az önbizalom engedni hogy csak menjen a maga útján. Az én módszeremet alkalmazva, amit a végén kapok nagyon gyakran jól meghatározható ecoil hangzással fog rendelkezni &ndasha nagyon különböző vokalisták és egyéb közreműködők ellenére. Ha az eredmény népszerű és eladható z jó. Ha nem, akkor sincs gond.


Machine Music: Több mint 25 éve vagy a zenei életben. Milyen legfontosabb változások, fejlődések mentek végbe ezen időszak alatt a zenekészítésben (eszközök, marketing, stúdiómunka stb.)?


Alan Wilder: Azt hiszem, hogy a számítógép sokkal egyszerűbbé ette a hangokkal és részben a zenei struktúrákkal történő kísérletezést. Lehetővé eszi, hogy egyszerűen csak kipróbálj dolgokat ami korábban lehetlen volt a hagyományos felvételi környezetben, ahol mindent rögzíteni kellett szalagra a lehető legkorábban. Természetesen továbbra is szükség van jó ouml;tletekre de szeretem azt, hogy bárki elkezdheti a dolgokat és nagyon jó inőségű eredményeket készíthet kényelmesen a saját otthonában, elfogadható öltségekkel.


Machine Music: Milyen zenéket hallgatsz mostanában?


Alan Wilder: Mindig is a különböző zenei stílusokhoz és időszakhoz tartozó emezeket kedveltem. Nem sokat hallgatok rádiót (többségében csak szarokat lehet Angliában hallgatni) vagy zene TV-ket (szintén csak a szart nyomják) így lehet hogy nem vagyok teljesen képben az aktuális történésekkel &ndashde van egy hatalmas CD és lemezgyűjteményem az elmúlt 35 évből.


Machine Music: Mi volt az utolsó CD amit megvásároltál vagy letöltöttél?


Alan Wilder:

- a Grinderman LP

- Johnny Greenwood (Radiohead) - 'Bodysong'

- Cocteau Twins - compilation

- Air - 'Pocket Symphony'

- The Raconteurs - 'Broken Boy Soldiers'

- The Dears - 'Gang Of Losers'(Csalódtam ebben az albumban &ndashpedig kedveltem az előző No Cities Left nagylemezüket)


Machine Music: Inkább CD vásárolsz mint legális oldalakkal letöltesz zenéket?

Alan Wilder: Jobban kedvelem a bakelit vagy a CD minőségét, hangzását mely jelenleg nagyságrendekkel jobb mint az mp3, és én ráadásul abból a generációból vagyok, amelyik kedveli kézbe venni az éppen aktuális kiadványt. De néha letöltök zenéket és gyakrabban fogom ezt tenni a jövőben, ha javul a minőség. Egyértelmű, hogy ez a jövő értékesítési csatornája és én ezt csak üdvözölni tudom. Az olyan előadóknak mint a Recoil, elvárni hogy a lemez ott legyen a boltokban nem túl egyszerű napjainkban. Az online vásárlás a megoldás és az emberek sokkal inkább hajlandóak ilyen módon keresni a kiadványodat. Az ötlet, hogy a boltokat és az üzleteket zárjuk ki a dologból számomra nagyon jól hangzik. Hagyjuk őket hogy tovább bénázzanak a Madonna, Elton John és Nintendo játékok eladásával és mi meg menjünk előre. Természetesen a letöltés téma krízisbe is hajtja a zenei üzletágat, ahogy a CD eladások száma zuhan. A cégek kétségbeesetten próbálnak megoldást találni arra, hogy bevonják magukat az új vásárlási szokásokba.

Machine Music: Készül az új albumhoz videóklip?

Alan Wilder: Nem biztos még. Attól függ milyen érdeklődés lesz a Recoil kislemezek iránt. A videók majdnem a legnagyobb részét jelentik egy album költségvetésének. Figyelembe véve, hogy milyen időtartamban, hányszor kerülnek bemutatásra, megkérdőjelezem hogy megéri-e elkészíteni őket.

Machine Music: Remélhetünk-e koncerteket?

Alan Wilder: Valószínűtlen…

Köszönet Alan Wildernak az interjúlehetőségért!

Készítette: Liquid, AlanTheWild

Fordította: AlanTheWild

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu