Body in Progress – A svéd örulet éjszakája
Január 19.-én Budapesten a svédeké olt a főszerep. A Body in Progress nevű rendezvényen olyan most induló EBM/inudsztriál zenekarokat láthattunk, akik méltó utódai lehetnek a mostani nagyoknak. Sőt, a Necro Facility már most maga mögé utasíthat nyugodtan jó pár ismertebb bandát - a fiatal korukhoz képest - igencsak érett, komolyan összerakott zenéjével. Igazi "öreg-indusztriál találkozó" részesei lehettünk a Süsiben, erről olvashattok egy képes,videós beszámolást beljebb . . .
Merész vállalkozásnak tűnik ma Magyarországon elhívni olyan zenekarokat, amik az ipari szcénában még gyerekcipőben járnak, és korántsem cseng ismerősen a nevük sokak számára. Ez persze egyáltalán nem azt jelenti, hogy azért, mert valami nem annyira híres, attól még nem lehet fenomenális. Kell a friss vér, a megújuló pezsgés minden stílusban. Nem jó az, ha leragadunk a régi nagy idoljainknál. Mindenben benne van az evolúció, így a zenében is.
Akik ismerik a két csapatot, tudják, hogy miért jöttek el, akik nem, azok meg - szinte biztosan állíthatom, hogy - nem csalódtak. A normális az lenne, ha mindenki nyitottabb lenne a különbözo másodvonalas indusztriál zenére, és igenis kísérletezne azzal, hogy megismerje a mai kínálatot. Ha nem hallgatunk meg egy bandát, nem megyünk el a koncertjére, sosem tudjuk meg, hogy esetleg vannak még tehetséges zenekarok a Nitzer Ebb és mondjuk a FLA mellett és után is. A megismerés sokszor tartogat meglepetéseket számunkra. A szervezoknek tehát nagy feladattal kellett megküzdeniük, de szerintem a résztvevok nagy hányada nem bánta meg, hogy ellátogatott ezen az estén a Süss Fel Napba. Az elején még félo volt hogy családias, baráti, egy-tucatos buli elébe nézünk, de ahogy az óra ketyeget, az emberek úgy kezdtek el szállingózni a helyszínre. Izzításként Thamas pörkölt oda a régi ebm slágereivel a pár fos keménymagnak, amit sajnálatos módon a késobb érkezok már nem hallhattak. Utána nem sokkal elkezdodtek a koncertek, addigra már egész szép számú özönség gyult össze. A svéd Progress Production független kiadó ét favorit bandája, a Sturm Café eacute;s a Necro Facility volt az étlapon.
Elsoként a Gustav Jansson és Jonatan Löfstedt alkotta Sturm Café duó oppant a színpadra. Az énekes jó iállású atonás fiatalember, félmeztelenül állt ki a színpadra a hölgyek nagy örömére. Nem volt semmi tétovázás, egybol rázendítettek a fiúk. A millitáris old-school ebm megmozgatta mindenki izmait. A közönség szemmel láthatóan élvezte a táncos ütemeket. A Nitzer Ebb és a DAF nyomdokain lépdelo zenekar rezzenéstelen arccal nyomta végig a showt. Régi emlékek ébredtek fel bennünk. Ez az a zene, ami talán sosem múlik el a rajongókban nyomtalanul. Ezt az os-EBM érzést hozta felszínre a Sturm Cafe produkciója. Kemény, tömör, velos. Kár lenne ragozni. Jonatan az énekes darabos mozgása és sármos tekintete mögött ütemes, katonás rend és ének uralkodott. Táncra perdítette az elso sorokat. Gustav meghúzódott a háttérben technikus szerepére koncentrálva. Kitunoen illett az eGr által készített háttérvideó a zenekar oldschool-body ritmusaihoz, érdemes volt a vetítést is figyelni. Németnyelvu számaik, mint pl. a Die Grosse Schwein (Nagy disznó) és az Ich Spekuliere (Spekulálok) c., és a Die Wahrheit (Igazság) intenzíven dübörögtek a színpadról, jó elvezetése volt az utána következo zenekarnak.
A svéd ifjú itánokból álló strong>Necro Facility, Oscar Holter és Henrik Bäckström alkotta duónak így hát nehéz feladata volt szinten tartani és mégjobban felpörgetni a hangulatot. Valósággal berobbantak a színpadra, amolyan „nincs kegyelem&rdquojövünk szindrómával. A tagok igen fiatalok, alig húsz évesek de ez a színpadi produkciójukon nemigen látszott.
Ok már a kevésbé áncos dallamok hívei, az indusztriál azon könyörtelen részét fogják meg, amit anno a Skinny Puppy is képviselt. Nem véletlen így hát, hogy felfedezheto némi hasonlóság a nagy „Mítoszgyáros&rdquozenekar és a Necro Facility között. Az énekes „punk.-rocker szerkóban&rdquojelent meg a szinpadon, a szintis meg kigombolt fehér ingben koncertrált herkentyuire. Henrik észvesztve járkált föl-alá színpadon, különbözo grimaszokat vágva. A közönség lelkesen fogadta a „pimasz-grimasz”és a sejtelembe burkolózott industrial remek keverékét. Henrik megpróbált kontaktust teremteni a közönséggel. Megingás nélkül, profi módon játszotta szerepét. Az igen eros Skinny Puppy utánérzés nem volt zavaró, sot inkább tetszetosnek hatott. Ahogy végignéztem a közönség sorain, átszellemült figyelmes arcok meredtek a színpadra csillogó ekintettel, ami mellett a mozgás sem hiányozhatott. Foként az elso és egyetlen albumukról a The Black Paintings-rol játszottak számokat, mint a Downstairs vagy az Intense,de készülo új albumukból is kaphattunk ízelítot. Energikus, lázadó, vérpezsdíto zene. A vége felé színpad átváltozott egy csatatérré, ugyanis az énekes felinvitált mindenkit a színpadra, amit a közönség kitöro lelkesedéssel fogadott - így hát fel is került pár tucat ember az emelvényre. Együtt táncoltak az énekessel önfeledten. Szívderíto látvány volt! Még a Sturm Café-s srácok is felpattantak a színpadra. Valahol ez az, amit sokszor hiányolok egy koncerten. Összességében mindkét zenekar megállta a helyét.
A koncertek után Kraak igyekezett tartani a vasat a tuzben és beizzítani a táncteret. Nagyjából ez volt az est utolsó észe, amin még részt vettünk, bár gyanítom, hogy a buli nem ért véget …még volt hátra a dj felhozatalból.
Hozzászólások
Jelenleg nincsen hozzászólás!
Hozzászólok
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
|
Facebook
|